امداد من
جدیدترین مطالب

تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران با ۱ سال گارانتی

تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران

تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران با ارائه بهترین خدمات در سایت امداد من. مجموعه امداد من با سابقه چندین ساله آماده ارائه خدمات تعمیر و سرویس لوازم منزل، از جمله سرویس و تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران می‌باشد. همان طور که می‌دانیم وجود یک اجاق گاز در منزل کاملا ضروری بوده و نیاز جامعه است.

تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران

اولین اجاق گازها در دهه ۱۸۲۰ توسعه یافتند و یک کارخانه اجاق گاز در انگلستان در سال ۱۸۳۶ تأسیس شد. این فناوری جدید پخت و پز این مزیت را داشت که به راحتی قابل تنظیم است و در صورت عدم استفاده می تواند خاموش شود. با این حال، اجاق گاز تا دهه ۱۸۸۰ به موفقیت تجاری تبدیل نشد، تا آن زمان منابع گاز لوله‌کشی در شهرها و شهرهای بزرگ بریتانیا در دسترس بود. اجاق گازها در اوایل قرن بیستم در قاره اروپا و ایالات متحده گسترده شد.

بیشتر بدانید:تعمیر اجاق گاز در مرزداران

خرید اجاق گاز

به علت استفاده روزانه و زیاد از اجاق گاز ، این وسیله باید به دقت انتخاب شود و دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی باشد . در انتخاب اجاق گاز علاوه بر کیفیت ، بودجه، فضا و ترجیحات شخصی شما تا حد زیادی تاثیرگذار خواهد بود. در بازار لوازم خانگی اجاق گازها از تنوع زیادی برخوردارند و از شکل های مستطیل همیشگی، به سمت اشکال هندسی چندضلعی و حتی دایره و نیم دایره سوق یافته اند.

انواع مختلف اجاق گاز و نحوه تعمیر هر کدام در تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران

انواع مختلف اجاق گاز و نحوه تعمیر هر کدام شامل موارد زیر می‌شود:

۱- تعمیر اجاق گاز رومیزی:

برای اینکه بتوان نسبت به تعمیر اجاق رومیزی اقدام کرد، ابتدا باید با قطعات و بخش‌های مختلف آن آشنا شد. قطعات اصلی اجاق گاز رومیزی شامل عایق، چند راهه‌ها، شیرها، نازل‌ها، لوله‌های رابط، مشعل‌ها، شمعک (پیلوت)، ترموکوپل، فندک و ترموستات می‌شوند.

اجاق گاز رومیزی بیشتر برای کسانی مناسب است که ترجیح می‌دهند به‌جای گازهای فردار از مایکروویو استفاده کنند یا به‌دلیل محدودیت فضا، جایی برای اجاق‌گاز‌فردار یا طرح فر که امروزه کمتر مورد پسند بانوان قرار می‌گیرد، ندارند.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر ساید بای ساید آدمیرال با 1 سال ضمانت کتبی

حواستان باشد هنگام تعمیر اجاق رومیزی آن را به شکلی بلند کنید که صفحه اجاق دچار ترک خوردگی یا لپ پرشدگی نشود.

تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران
تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران

بهتر است بدانید: تعمیرات اجاق گاز رومیزی تابان

۲- تعمیر اجاق گاز پیلوت:

ازجمله مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای اجاق گازهای پیلوت پیش بیاید می‌توان به خراب شدن ترموکوپل، دود کردن یا خاموش شدن شعله اشاره کرد.

تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران
تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران

۳- تعمیر اجاق گاز صفحه‌ای:

اجاق گازهای صفحه‌ای رایج‌ترین انواع اجاق گازهایی هستند که در محل کار یا منازل با آن‌ها سروکار داریم. از این نوع اجاق بیشتر برای مصرف بهینه از فضای آشپزخانه استفاده می‌شود. ویژگی دیگر اجاق گازهای صفحه ای کم مصرف بودن و داشتن ضخامتی تنها به اندازه ۵تا ۶سانتی متر است اما این مدل گازها فر ندارند و باید یک فر جداگانه برای آشپزخانه تان بخرید.

از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند و شیشه ان ها هم نشکن است‌. شیشه استفاده شده در این اجاق گاز‌ها قدرت بالایی در برابر افتادن ظرف بر روی اجاق دارند؛ هم چنین در برابر تغییر دما هم مقاوم هستند آن هم به واسطه حرارتی است که در داخل کوره دیده‌اند. از طرف دیگر در این شیشه ها از پلاستیک نیز استفاده شده که خاصیت ضد خش دارند.

تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران
تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران

۴- تعمیر اجاق گاز فردار:

اجاق گازهای فردار علاوه بر قطعات اجاق‌های رومیزی دارای بخش‌های دیگری ازجمله بدنه، درجه تنظیم حرارت، ساعت زنگ‌دار و جوجه گردان هستند. این نوع اجاق گازها به دلایل مختلفی می‌توانند دچار مشکل شوند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مشکل در فر، خاموش شدن شعله و یا خراب شدن موتور جوجه گردان اشاره کرد. در چنین مواقعی تعمیر فر را به متخصصان تعمیر اجاق گاز بسپارید.

تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران
تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران

مشکلات رایج در تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران

رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است اجاق گاز شما را درگیر کند و باعث خرابی‌اش شود شامل موارد زیر می‌شود:

۱- جرقه نزدن اجاق:

یکی از متداول‌ترین مشکلات، جرقه نزدن دستگاه است. از مهم‌ترین عواملی که در جرقه نزدن اجاق گاز دخیل‌اند می‌توان به رطوبت یا انسداد در شعله‌ها و مشعل، خراب شدن فندک، فعال بودن قفل کودک اجاق گاز یا وجود مشکل در برق رسانی دستگاه اشاره کرد.

تعمیر اجاف گاز در جنوب تهران
تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران

برای رفع مشکل جرقه نزدن اجاق گاز، ابتدا شعله‌ها و مشعل را خوب خشک کنید و مطمئن شوید که رطوبت نداشته باشند. سپس از عدم خرابی فندک مطمئن شوید. اگر مشکل برطرف نشد، در صورت فعال بودن قفل کودک آن را غیرفعال کنید و مشکلات برق منزل را نیز بررسی و رفع کنید. اگر باز هم مشکل پابرجا بود با تعمیرکار تماس بگیرید.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر یخچال فریزر غرب تهران

۲- روشن نماندن شعله اجاق گاز:

اصلی‌ترین دلایل روشن نماندن شعله اجاق گاز عدم تمیزی شعله‌ها و سر شعله، خراب شدن ترموکوپل و گرفتگی ورودی گاز می‌باشد. برای رفع مشکل روشن نماندن شعله اجاق گاز، سر شعله‌ها را تمیز کنید و آن‌ها را به طور صحیح سرجایشان قرار دهید. اگر مشکل برطرف نشد سلامت ورودی گاز و سلامت ترموکوپل را نیز بررسی کنید.

۳-خاموش شدن پیلوت:

دلیل خاموش شدن پیلوت می‌تواند این باشد که گاز کافی به آن نمی‌رسد یا هوایی که به مخلوط کن وارد شده بیش از حد است. برای رفع مشکل خاموش شدن پیلوت، اگر اجاق گاز شما مخلوط کن دار است تنها کاری که باید انجام دهید این است که صفحه محفظه آن را کمی ببندید.

تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران
تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران

۴-قطع نشدن فندک اجاق گاز:

گاهی اوقات فندک اجاق گاز خود به خود جرقه میزند و قطع نمی‌شود. مهم‌ترین علت بروز این مشکل به خرابی فندک و اتصالات مربوط به آن مرتبط می‌شود. برای رفع چنین مشکلی قطعه و اتصالات آن را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعمیر کنید. علت دیگر می‌تواند نوسانات برق، سوختن جعبه فندک یا وجود رطوبت در قطعات داخلی از جمله ترانس باشد. اگر با مشکل قطع نشدن فندک اجاق گاز مواجه شدید، دستگاه را از برق بکشید و با کارشناسان تماس بگیرید.

۵-زرد سوختن شعله اجاق گاز:

علت زرد سوختن شعله اجاق گاز و آبی نسوختن آن می‌تواند این باشد که مشعل‌های اجاق گاز در حالت نادرستی قرار گرفته‌اند یا شیارها و منافذ سر شعله‌ها دچار انسداد شده‌اند. برای رفع این مشکل، محل قرارگیری مشعل‌ها را تصحیح کنید و نازل‌ها و سوراخ‌های سر شعله‌ها را تمیز کنید.

تعمیر اجاف گاز در جنوب تهران
تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران

۶-دیر روشن شدن شعله اجاق گاز:

از مهم‌ترین دلایلی که باعث دیر روشن شدن شعله اجاق گاز می‌شوند می‌توان به خراب شدن ترموکوپل دستگاه اشاره کرد؛ در چنین حالتی ترموکوپل نمی‌تواند جریان الکتریکی لازم را ایجاد کند. برای رفع چنین مشکلی، ترموکوپل اجاق گاز را بررسی کنید و اگر محل اتصال دو میله سوخته بود، نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. علت دیگر می‌تواند خراب شدن بوبین به دلیل انسداد یا ضربه باشد در چنین حالتی بوبین را با قطعه‌ای نو جایگزین کنید.

بیشتر بدانید:تعمیر اجاق گاز آریستون

گاز فردار و مشکلات رایج در تعمیر فر در تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران

رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است فر اجاق گاز شما را درگیر کند و باعث خرابی‌اش شود شامل موارد زیر می‌شوند:

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر لباسشویی در ستارخان

۱-روشن نشدن مشعل‌ها:

اگر مشعل‌های فر روشن نمی‌شوند، ابتدا از وصل بودن گاز و برق دستگاه مطمئن شوید. اگر مشکل برطرف نشد، عملکرد فندک را بررسی کنید و همچنین مطمئن شوید که مشعل‌ها به صورت صحیح سر جای خود قرار گرفته‌اند.

۲-بوی بد هنگام استفاده:

اگر اولین بار است که از فر اجاق گاز استفاده می‌کنید و بوی بدی به مشامتان می‌رسد، طبیعی است. دفعات بعدی که از این دستگاه استفاده کنید بو به طور طبیعی از بین خواهد رفت.

۳-روشن نشدن مشعل مخصوص بریان کردن:

برای پیدا کردن علت این مشکل ابتدا از وصلی گاز و برق مطمئن شوید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، مسئله جرقه زدن را به دقت بررسی کنید که باید هنگام فشار دادن دستگیره جرقه زدن انجام شود و البته مشعل را برای بررسی عدم انسداد سوراخ ها بررسی کنید.

تعمیر اجاف گاز در جنوب تهران
تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران

۴-کار نکردن لامپ فر:

در صورت بروز چنین مشکلی ابتدا جریان برق را بررسی کنید. اگر اولین بار است که از دستگاه استفاده می‌کنید، کار نکردن لامپ فر می‌تواند به دلیل بسته نشدن لامپ به صورت محکم یا سوختن لامپ باشد.

تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران
تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران

هزینه و قیمت تعمیر اجاق گاز چقدر است؟ در تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران

موارد متعددی روی قیمت تعمیر اجاق گاز تاثیر می‌گذارند که مهم‌ترین آن تعداد خدمات مورد نیاز شماست. اگر مشکل اجاق گاز شما با تعویض یک قطعه برطرف شد، تنها باید قیمت همان قطعه و دستمزد تعمیرکار را پرداخت کنید. اگر علاوه بر تعویض یک قطعه به خدمات دیگری ازجمله تعویض شیشه، تنظیم شعله و غیره نیاز بود، متناسب با خدمات انجام شده باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنید.

از طرف دیگر قطعات فابریک و اصلی نیز روی قیمت تعمیر اجاق تاثیرگذار هستند. تمامی موارد گفته شده درباره مشکلات اجاق های گاز تمامی برندهای نیک کالا، اخوان، استیل البرز، ایگل، آلتون، ایلیا استیل، میلان، کن و هاردستون، بوش، دوو،ویرپول، ال جی، بلومبرگ، لوفرا و تکنوگاز و … توسط کادر مجرب و تعمیر کاران متخصص سایت امداد من قابل حل خواهد بود.

سایت امداد من دارای نمایندگی در تمامی مناطق تهران از جمله نمایندگی تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران اماده خدمت رسانی به شما عزیزان در در هر ساعتی از شبانه روز میباشد. شما میتوانید با نمایدگی تعمیر اجاق گاز در جنوب تهران سایت امداد من در تماس بوده و دیگر نگران تعمیر و سرویس اجاق گاز خود از هر نوع برند و نوعی که باید نباشید.

امتیاز شما

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *