امداد من
جدیدترین مطالب

تعمیر کولر گازی در پردیس

تعمیر کولر گازی در پردیس

تعمیر کولر گازی در پردیس با ارائه بهترین و سریعترین خدمات در منطقه صورت میگیرد.

سیستم های کولر گازی مدیریت حرارت و رطوبت را در فضاهایی مانند تاسیسات صنعتی و مراکز داده که کنترل دما و رطوبت ضروری است، ارائه می دهند. این سیستم ها می توانند برای تامین سرمایش نقطه ای یا برای کنترل دما و رطوبت هوا استفاده شوند.

دستگاه های تهویه مطبوع با عبور هوای داخل از روی کویل های اواپراتور، هوا را خنک می کنند، هوای سرد شده را به اتاق باز می گرداند و گرمای خارج شده را به بیرون تخلیه می کنند.

اجزای یک کولر گازی  در تعمیر کولرگازی در پردیس عبارتند از:

تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

۱. کویل های اواپراتور با یک مبرد پر می شوند که با عبور هوای گرم از روی آنها، فاز از مایع به گاز تغییر می کند.
۲. یک فن یا دمنده هوای خنک شده را به اتاق باز می گرداند.
۳. یک کمپرسور گاز گرم شده را به کویل های کندانسور منتقل می کند، که مبرد را از گاز به مایع متراکم می کند.
۴. یک فن هوای گرم را از اگزوز خارج می کند.

انواع کولر گازی: در تعمیر کولر گازی در پردیس

تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

علاوه بر سیستم های کولر گازی نصب شده روی پنجره، چندین گزینه جدیدتر برای فضاهایی که در آنها استفاده از کولر گازی پنجره ای امکان پذیر نیست، وجود دارند.

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی پنجره ای

کولر های گازی قابل نصب بر روی سقف در هر دو سیستم تعلیق و هموار. این سیستم به ویژه در اتاق های کامپیوتر یا سایر فضاهایی که نیاز به خنک کننده نقطه ای است، مفید است.

اسپلیت یونیت و مینی اسپلیت یونیت در فضاهایی که فاقد کانال کشی هستند استفاده می شود. با سیستم های اسپلیت یونیت، اتاق های مختلف می توانند کنترل های جداگانه داشته باشند. کمپرسور خارج از فضا است و صدای محیط را کاهش می دهد.

کولرهای گازی پرتابل قابل حمل با چرخ که به کاربر اجازه می دهند در صورت نیاز جابجا کند. شیلنگ های ورودی و خروجی باید در خارج از پنجره قرار گیرند و استفاده از این نوع کولرهای گازی را به فضاهای دارای پنجره محدود می کند.

برندهای پرکاربرد کولرگازی: در تعمیر کولر گازی در پردیس

۱- کولر گازی اجنرال
تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

این برند یکی از باسابقه‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای کولر گازی در جهان محسوب می‌شود، کیفیت کولرهای گازی اجنرال بسیار بالا است و همین مسئله باعث محبوبیت این برند در کشورهای مختلف است، ضمن این که پرفروش‌ترین برند کولر گازی در ایران نیز محسوب می‌شود. با اجرای مناسب تنظیمات کولر گازی اجنرال می‌توان بیشترین میزان بازدهی با کمترین مصرف انرژی را داشت.

۲- کولر گازی ال جی
تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

یکی دیگر از برندهای بسیار شناخته شده در ایران ال جی است، ال جی بر خلاف ال جی برخلاف بسیاری از مارک های مهم، سیستم تهویه مطبوع مرکزی تولید نمی‌کند. این برند کره‌ای بیشتر روی ساخت و تولید یونیت‌های تهویه مطبوع کوچک مانند اسپلیت، کولر گازی پنجره‌ای، کولر قابل حمل و … تمرکز دارد. می‌توان گفت که این کولرها با قیمت و کیفیت بسیار مناسب و قابلیت اعتماد بالا در دسترس مشتری قرار می‌گیرد. به ویژه در مدلهای جدیدتر با ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته متفاوتی طراحی شده‌اند که بر کیفیت عملکرد و سهولت استفاده از آنها کمک شایانی می‌کند.

۳- کولر گازی سامسونگ
تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

سامسونگ نیز یکی دیگر از برندهای کره‌ای به شدت محبوب در ایران است، طراحی خلاقانه و جدید کولرهای گازی سامسونگ باعث جلب رضایت مشتریان است، سامسونگ اولین شرکتی بود که توانست به طراحی مثلثی بدون باد یا wind-free دست یابد و از این طریق امکان سرمایش بدون پرتاب باد مستقیم را فراهم نمود. کنترل هوشمند، حالت خنک کنندگی سریع، فیلتر های فول HD، حالت خواب پیشرفته، صرفه‌جویی در مصرف انژی و بازدهی بالا در کنار طراحی بسیار زیبا از جمله ویژگی‌های کولر گازی سامسونگ است.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعویض سبد ماشین ظرفشویی

بیشتر بدانبد: تعمیر کولر گازی سام

۴- کولر گازی گری
تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

این برند خارجی نیز در سال ۸۹ میلادی تاسیس شد، کیفیت خوب، راندمان کاری بالا، صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه ها از جمله ویژگی‌های این محصول است. گری هم اکنون یکی از بزرگترین تولید کنندگان کولرهای گازی از جمله اسپلیت و هیت پمپ ها با کیفیت بالا است. کولر گازی گری از جمله کولرهای مناسب برای شرایط آب و هوای گرمسیری است و در حال حاضر در مناطق گرمسیری ایران نیز پرطرفدار است.

۵- کولر گازی ایران رادیاتور
تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

ایران رادیاتور یک برند مشهور و قابل اعتماد ایرانی است که سابقه سه دهه فعالیت در زمینه لوازم سرمایشی و گرمایشی دارد، این شرکت از سال ۱۳۹۰ اقدام به فعالیت در زمینه دستگاه‌های تهویه مطبوع همچون کولر گازی کرد، کولر گازی ایران رادیاتور یکی از بهترین کولر گازی های ایرانی است که در تولید آن ها از کپرسور روتاری با BTU های ۹۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ استفاده شده است. بنابراین این کولرها مناسب مناطق با آب و هوای معتدل و خنک مانند شمال ایران هستند و برای مناطق گرمسیری خلی کاربردی نیستند.

کولرهای گازی ایران رادیاتور دارای ظاهر زیبا، کیفیت مناسب، قیمت مقرون به صرفه و خدمات پس از فروش و گارانتی است و از آنجایی که یک برند داخلی است مسائلی مثل قیمت ارز و تحریم ها نقش مهمی در بالارفتن قیمت یا وجود و عدم وجود این کالا در بازار نخواهد داشت.

بهتر است بدانید: تعمیر کولر گازی ایران رادیاتور

۶- کولر گازی اسنوا
تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

اسنوا یکی دیگر از برندهای خوب ایرانی است که در تولید لوازم خانگی از جمله کولر گازی بسیار موفق عمل کرده است، این برند در تولیدات خود از از دو نوع کمپرسور پیستونی و روتاروی (معمولی و اینورتر) استفاده می‌کند. به این ترتیب هم کولر مناسب برای مناطق گرمسیری و هم مناسب مناطق معتدل را تولید می کند.

کولر گازی های اسنوا با ظرفیت های ۹۰۰۰ تا ۴۸۰۰۰ BTU تولید می‌شوند بنابراین امکان انتخاب بسیار خوبی متناسب با متراژ فضای خود را دارید. از دیگر ویژگی‌های کولر گازی اسنوا می توان استفاده از فیلترهای قابل شستشو مختلف برای تصفیه هوا، راندمان بالا، مصرف انرژی بهینه، تمیزکنندگی خودکار کمپرسور، قیمت مناسب، طراحی زیبا و گارنتی را نام برد.

۷- کولر گازی ایساتیس
تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی در تهران

برند ایساتیس نیز یکی دیگر از برندهای داخلی مشهور است که بیش از ۲۰ سال است در این زمینه فعالیت دارد، این کولرهای گازی در دو مدل فقط سرمایش و سرمایشی-گرمایشی در ظرفیت های متنوع تولید می‌شوند و به این ترتیب قدرت انتخاب بیشتری را برای خریداران فراهم می‌سازد. کولر گازی های ایساتیس نیز از تکنولوژی‌های روز دنیا در ساخت و تولید استفاده می‌کنند و ویژگی قابلیت برقراری ارتباط از طریق WiFi را نیز ارائه کرده است. در کنار کیفیت بالا و مصرف انرژی مناسب، کمپرسورهای کولر گازی‌های ایساتیس از ۵ سال گارانتی برخوردار هستند.

اهمیت سرویس کولر گازی:در تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

یکی از مهم ترین چیزهایی که در مورد کولر گازی باید در نظر داشته باشید این است که به دلیل کار نکردن دستگاه به مدت ۵ الی ۶ ماه، حتما باید قبل از استفاده از کولر گازی، از سالم بودن و آن اطمینان حاصل کنید.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر برد ساید بای ساید با ضمانت

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید یکی از دلالیل هزینه بالای برق اسپیلتها نسبت به کولرهای آبی به خاطر درست استفاده نکردن از آن است. چرا که قرارگیری دستگاه در جای مناسب و تنظیم درجه دستگاه در هوای گرم باید به گونه استانداردی که دفترچه راهنما تعیین شده است باشد. علاوه بر آن سرویس و تعمیر نکردن کولر گازی های بعد از ۶ ماه کار نکردن قطعا باعث افزایش مصرف برق و همچنین بوجود آمدن خرابی خواهد شد.

آشنایی با اشکالات مختلف کولرهای گازی: در تعمیر کولر گازی در پردیس
روشن نشدن کولر گازی
تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

روشن نشدن کولر معمولا یکی از مشکلات رایج می باشد که میتواند علت های زیادی داشته باشد برای عیب یابی بهتر است ابتدا قسمت های الکتریکی کولرگازی را بررسی نمایید. معیوب بودن قسمت های الکتریکی شامل خازن، سیم های رابط، رله حرارتی، کمپرسور کولر گازی و دو شاخه برق و کلید چند وضعیتی (کلید فن) و یا ریموت کولر میتواند باعث روشن نشدن کولرگازی می شود.

رایج ترین مشکلی که در کولر گازی با آن مواجه هستیم روشن نشدن کولر گازی است که این مشکل می تواند به برق ورودی، دو شاخه و سیم و اتصالات مربوط باشد. در صورت کار نکردن سیستم خنک کننده کولر گازی احتمال تنظیم نبودن صحیح ترموستات و کنترل وجود دارد. برای رفع این مشکل از یک تعمیرکار کولر گازی متخصص کمک بخواهید.

چرا کولر گازی سرد نمی کند؟
تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

در صورتیکه کولر گازی کار می کند ولی سرمایی ندارد این مشکل می تواند از گاز مبرد، دریچه ها، ترموستات، سیم های رابط، موتور و یا فیلتر باشد. شما می توانید در گام اول فیلترها را بررسی نمایید در صورتیکه فیلترها کثیف باشد، جریان هوا مسدود شده و عمل پرتاب هوای خنک به درستی انجام نمی شود در نتیجه سیستم خنک کننده درست کار نمی کند.

 

نشتی آب در کولر گازی
تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

در صورتیکه کولر گازی نشتی آب داشته باشد چه باید کرد؟ بهتر است بدانید که نشتی آب در کولر گازی بسیار خطرناک است و باید هرچه سریع تر حل گردد چرا که علاوه بر صدمه رسیدن به کولر آبی دیواری که پنل کولر بر روی آن نصب شده است را نیز دچار مشکل می کند و هزینه های گزافی را به بار می آورد. نشتی کولر گازی می تواند بر اثر مسدود بودن لوله تخلیه باشد و یا احتمال جرم گرفتن سینی تخلیه می باشد، احتمال دیگر می تواند از کار افتادن پمپ تخلیه باشد که با باز کردن لوله ی تخلیه و تعمیر یا تعویض کردن بخش های معیوب این مشکل برطرف می شود.

 

بلند بودن صدای کولر گازی
مشکل بلند بودن صدای کولر بر اثر چیست؟علت صدا و لرزش کولر گازی چیست و چه باید کرد؟
تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

کولر گازی به درستی کار می کند ولی متاسفانه صدای آزار دهنده ای دارد، این مشکل می تواند بر اثر نصب نامناسب کولر گازی می باشد. به همین دلیل توصیه می شود در هنگام نصب کولر گازی با اندکی تحقیق بیشتر فردی مطمئن و متخصص را برای نصب کولر گازی خود بیابید و نصب کولر گازی خود را به دست افراد با تجربه بسپارید تا بعدا دچار اینچنین مشکلاتی نشوید و مجبور به پرداخت هزینه های اضافی نگردید.

 

خرابی اجزای مکانیکی کولر گازی
تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

خرابی اجزای مکانیکی کولرگازی یکی از مشکلات رایج کولر گازی می باشد.این اجزا شامل کندانسور یا همان رادیاتور، فیلتر یا درایر، کمپرسور، پروانه اواپراتور، سینی زیر کولر، فیلتر خروجی هوا، خروجی هوا و لوله مویین می باشد که وجود بعضی از این قطعات باعث شده است تعمیر کولر گازی بسیار شبیه به تعمیر یخچال باشد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر پکیج ناوین

در کولر های دو تکه کندانسور و کمپرسور در بخش خارجی قرار داده شده اند و این قسمت معمولا در فضاهای باز نصب می گردند، واحد اواپراتور یا تبخیر و شیر انبساط در یک کولر گازی داخلی قرار داده شده است.

از دیگر مشکلات رایج کولرگازی عدم تنظیم ترموستات یا شارژ کردن بیش از اندازه اوپراتور می باشد. عدم تنظیم ترموستات یا بیش از حد شارژ کردن گاز اوپراتور از مشکلاتی است که باعث بروز مشکل می شود. برای سرریز کردن آب میتوانید از سینی کولر استفاده کتید که در قسمت زیرین کولرگازی تعبیه شده است.

بهتر است بدانید: تعمیر کولر گازی در شرق تهران

چه زمانی دیگر با تعمیر مشکل حل نمیشود و میبایست کولر گازی را تعویض نمود: در تعمیر کولر گازی در پردیس

۱. تعویض کولر گازی با کارکرد بالا

از نظر متخصصین کولرگازی عمر مفید کولر گازی بین ۱۰ تا ۱۵ سال دارند. اگر عمر کولر گازی شما بیش تر از این بازه باشد و دچار مشکل شده بهتر است به جای تعمیر به فکر خرید کولرگازی جدید باشید چون هزینه کردن برای کولر باعمر بالا هزینه مضاعف خواهد بود.

۲. زمانی که کولر گازی مجددا نیاز به تعمیر پیدا می کند

در صورتی که زمان زیادی از تعمیر کولر گازی شما نگذشته است اما بازهم درست کار نمی کند به فکر تعویض کولر گازی خود باشید و به هزینه های خود هزینه دوباره و چند باره کولر را اضافه نکنید

۳. افزایش مصرف برق کولرگازی یکی از دلایل تعویض کولرگازی

معمولا کولرگازی های قدیمی مصرف برق بیشتری نسبت به مدل های جدید خود دارند اگر از عمر مفید کولرگازی شما به اتمام رسیده است و هزینه زیادی را بابت پول برق پرداخت میکنید بهتر است کولرگازی رو خود را تعویض نمایید شاید هزینه بیشتری را در ابتدا بپردازید اما با پرداخت کمتر پول برق این هزینه دوباره به جیب شما برمیگردد.

مزایای تعویض کولر گازی:
تعمیر کولر گازی در پردیس
تعمیر کولر گازی در پردیس

جلوگیری از هزینه های بی جهتی که صرف تعمیر کولر گازی قدیمی می شود.

کاهش مصرف انرژی چرا که کولر های قدیمی با کارکرد بالا و معیوب هزینه مصرف انرژی را بالا میبرند و شما را متحمل پرداخت هزینه های گزاف قبوض می کنند.

مراقبت کمتر، هزینه سرویس و نگه داری کولر گازی به تناسب پایین می آید و با توجه به هزینه های سرویس کولر گازی در تهران کمتر نیاز به روغن کاری پیدا می کنید.

زیبایی، کولر های گازی جدید با ظاهری زیبا جایگزین کولر قدیمی با ظاهری پوسیده و زنگ زده می شود و زیبایی محیط را برای شما دو چندان خواهد کرد.

جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر در خصوص سرویس و تعمیر کولر گازی در پردیس با همکاران ما در سایت امداد من در ارتباط باشید.

ارائه انواع خدمات تعمیر کولر گازی در پردیس و نصب و سرویس دهی در محل به ویژه منطقه پردیس با افراد مجرب و متخصص در زمینه لوازم خانگی و تمامی برند ها.

در صورتی بروز هر گونه مشکل، به هیچ عنوان دست به اقدامات خودسرانه نزنید و عیب یابی و تعمیر کولر گازی در پردیس را به تعمیرکاران متخصص در منطقه به امداد من بسپارید؛ زیرا ممکن است در اثر تعمیرات نادرست صدمات جبران ناپذیری به کولر گازی وارد کنید.

 

 

امتیاز شما

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *