امداد من
جدیدترین مطالب

علائم خرابی یخچال و تعمیر آن

علائم خرابی یخچال

علائم خرابی یخچال و نحوه تعمیر آن

یخچال یکی از حیاتی‌ترین و پرکاربرد‌ترین لوازم خانگی است که خرابی آن بخاطر قابلیت فاسد شدن مواد غذایی می‌تواند مشکل‌ساز باشد. اما یخچال هم مثل سایر لوازم الکترونیکی ممکن است دچار خرابی‌های مختلفی شود که در صورت شناسایی به‌هنگام و تعمیر آن می‌توان از هزینه‌های بیشتر جلوگیری کرد. متخصصان ما در آی امداد آماده ارائه بهترین خدمات در کمترین زمان و در تمامی سطح تهران به شما مشتریان عزیز هستند. فقط کافی است درخواست تعمیر خود را به صورت آنلاین و یا با شماره‌گیری نزدیک‌ترین مرکز به منزلتان ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. با ما همراه باشید تا به علائم خرابی یخچال و تعمیر آن بپردازیم.

با امداد من دیگر نگران خرابی لوازم خانگی خود نباشید!
امداد من
درخواست تعمیر از امداد من
امداد من

علائم خرابی یخچال

۱-روشن نشدن یخچال:

روشن نشدن یکی از علائم خرابی یخچال است که می‌تواند علل مختلفی داشته باشد وباید سریعا اقدام به تعمیر یخچال خود کنید. اما به طور کلی خرابی قطعات الکترونیکی یخچال، شکسته شدن کابل برق و یا اختلال در شبکه توزیع برق می‌تواند باعث این مشکل شود.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیرکار یخچال فریزر جنرال الکتریک

 

۲-گرم بودن فضای داخل یخچال:

گرم بودن فضای داخل یخچا هم نیز یکی از “علائم خرابی یخچال” می باشد .اگر یخچال شما با گذشت زمان خنک نشده بلکه دمای داخل آن هم افزایش پیدا می‌کند به احتمال زیاد کمپرسور، ترموستات و یا فن خنک‌کننده آن نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد. توجه کنید که این قطعات، قسمت‌های حساسی از یخچال هستند که هنگام تعمیر یخچال قدیمی خود باید به آن توجه کنید که درصورت تعمیر غیراصولی و یا استفاده از قطعات جایگزین نامناسب ممکن است آسیب‌های پرهزینه‌ای به دستگاه وارد شود. پس حتما قبل از تعمیر خودسرانه، با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها مشورت بگیرید.

۳-صداهای زیاد و غیرمعمول یخچال:

اگر شما از یخچال خود صداهای عجیب و غریب مانند صدای زنگ می‌شنوید باید بگوییم که یکی از علائم خرابی یخچال می باشد و احتمالا فن خنک‎‌کننده، کمپرسور و یا قطعات داخلی آن دچار مشکل شده‌اند. با این وجود برای تشخیص دقیق منشا و علت سر و صدای غیرمعمول بهتر است با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید تا در اسرع وقت به منزل شما مراجعه کرده و با تست و بررسی دستگاه مشکل آن را برطرف کنند.

 

۴-بوی نامطبوع در یخچال:

فیلتر یخچال یکی از قطعات مهم این دستگاه است که وظیفه آن تصفیه هوای داخل دستگاه است. همچنین این قطعه باکتری‌ها را از بین برده و فضای درون یخچال را از آلودگی‌ها پاک می‌کند. خراب شدن این قطعه می‌تواند باعث ایجاد بوی ناخوشایندی در داخل یخچال شود. همچنین ممکن است تمیز نکردن طولانی مدت دستگاه و انباشته شدن چربی و آلودگی در سطح فضای داخلی آن باعث ایجاد این مشکل شود.

اگر متوجه شدید که فیلتر یخچال دوو نیاز به تعمیر دارد یا خراب شده است، می‌توانید با تماس به شماره نمایندگی یخچال دوو، خدمات تعمیراتی حرفه‌ای را انتخاب کنید. نمایندگی دوو با تیم متخصص و تجربه کاری بالا، مشکلات فنی یخچال شما را تشخیص داده و با استفاده از قطعات اصلی، آنها را به صورت دقیق و موثر تعمیر خواهند کرد. همچنین، با ارائه نکات بهداشتی و مراقبتی برای استفاده صحیح از یخچال، مطمئن خواهید شد که دستگاه شما همیشه در بهترین حالت عملکردی خواهد بود.

 

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر یخچال فریزر جنرال الکتریک

۵-بسته نشدن درب یخچال:

اگر درب یخچال شما به خوبی بسته نمی‌شود علل مختلفی برای آن وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است درب دستگاه به هنگام نصب در کارخانه به درستی تنظیم نشده باشد. در این صورت باتوجه به برند یخچال خود با نمایندگی آن تماس گرفته و از خدمات پس از فروش آن استفاده نمایید. البته اگر دمای یخچال به درستی تنظیم نشود در اثر انبساط و انقباض مداوم، ممکن است درب یخچال به خوبی بسته نشود.

 

۶-روشن نشدن لامپ یخچال:

روشن نشدن لامپ یخچال دلایل متعددی دارد. مثلا ممکن است لامپ آن سوخته و نیازمند تعویض باشد. البته اگر قطعات مرتبط با سیستم نور و یا مدارهای الکترونیکی دستگاه خراب شده باشند هم لامپ یخچال روشن نمی‌شود در صورت دیدن این مورد بهتر است به تعمیر یخچال فریزر خود اقدام کنید و یا از تجربه متخصصین تیم آی امداد در زمینه نیز کک بگیرید. از طرفی دیگر ممکن است اتصالات الکتریکی درون یخچال که نور آن را تامین می‌کند معیوب و یا قطع شده باشند. به طور کلی برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنیم تا با متخصصین مشورت کرده و عیب‌یابی و برطرف کردن آن رابه آن‌ها بسپارید.

۷-کار نکردن سیستم یخساز:

اگر سیستم یخساز یخچال شما عمل نمی‌کند به احتمال زیاد لوله‌ها یا سنسور‌های مرتبط با آن مشکل دارد. توجه کنید که تعمیر و یا تعویض سنسورها نیازمنذ تخصص است. پس از تعمیر غیراصولی آن جلوگیری کنید تا دستگاه شما آسیب جدی نبیند.

 

۸-خیس بودن طبقات داخلی یخچال:

این مشکل ممکن است به خاطر خرابی سیستم تخلیه آب و یا پمپ آن باشد.

علائم خرابی یخچال

مراحل تعمیر یخچال

برای تعمیر یخچال ابتدا باید مشکل را شناسایی کنید زیرا خرابی یخچال علل مختلفی دارد که هرکدام روش خاصی را برای تعمیر می‌طلبند. در مرحله بعد و پس از شناسایی مشکل، باید قطعاتی که خراب شده‌اند تعمیر و یا تعویض شوند. این قطعات ممکن است شامل فن، ترموستات، کمپرسور و… شوند. باز هم توصیه می‌کنیم که از تعمیر و یا تعویض خودسرانه قطعات جلوگیری کرده و حتما از متخصصان ما در آی امداد در زمینه تعمیر یخچال فریزر در تهران کمک بگیرید. در قدم بعدی بهتر است به تمیزکاری یخچال بپردازید زیرا بعضی اوقات مشکلات یخچال ناشی از کثیفی و رسوبات داخل آن است. بنابراین قبل از هر کاری یخچال را خالی کرده و فضای داخل آن را با محلول مناسب شستشو دهید. پس از تعمیر و شستشو باید دمای یخچال را تنظیم کنید. برای این کار می‌توانید از ترمومتر استفاده کنید و دمای مناسب را برای یخچال خود تعیین کنید. بعد از تعمیر و تنظیمات، یخچال را آزمایش کرده و مطمئن شوید که مشکل آن برطرف شده است. لازم است یادآوری کنیم که ممکن است مشکلات یخچال پیچیده و نیازمند کار تخصصی افراد ماهر باشد. پس بهتر است به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. کارشناسان ما در آی امداد با ۲۰ سال سابقه کار و جلب رضایت میلیون‌ها نفر آماده خدمت‌رسانی به شما در همه سطح شهر تهران هستند.

تعمیر یخچال

 

سخن آخر

هر یخچالی ممکن است در طول زمان خراب شده و نیاز به تعمیر پیدا کند. اگر شما هم از عملکرد یخچال خود ناراضی هستید و نمی‌دانید چه باید بکنید توصیه می‌کنیم این مطلب را مطالعه کرده و علائم خرابی یخچال خود را بررسی کرده و به تعمیر آن بپردازید. البته در اغلب اوقات تعویض یا تعمیر قطعات یخچال نیازمند کار متخصص است و تعمیر خودسرانه آن آسیب‌های پرهزینه‌ای به همراه دارد. لذا پیشنهاد می‌کنیم پس از تشخیص نشانه‌های خرابی درخواست تعمیر خود را به ضورت آنلاین یا با تماس با شماره‌های مربوطه ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به شما کمک کنند. ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید.

درخواست تعمیر انواع لوازم خانگی و آشپزخانه
امداد من
درخواست تعمیر انواع لوازم خانگی و آشپزخانه
امداد من

 

 

 

 

امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *