امداد من
جدیدترین مطالب

علت صدای داکت اسپلیت

علت صدای داکت اسپلیت

علت صدای داکت اسپلیت برای افرادی که از آن استفاده می کنند اهمیت دارد و در سایت امداد من به آن پرداخته ایم.

علت صدای داکت اسپلیت 

در بیشتر موارد صدای زیاد داکت اسپلیت باعث می شود بعضی افراد از خرید صرف نظر کنند و برای آسایش بیشتر، از سایر سیستم های تهویه استفاده کنند. در حالیکه اگر علت صدای داکت اسپلیت و روش رفع آن را بدانیم می توانیم کاهش چشمگیری در صدای داکت اسپلیت را احساس کنیم و با آرامش از این وسیله برای کاهش گرمای تابستان استفاده کنیم.

در این مقاله به بررسی علت صدای داکت اسپیلت و روش های رفع آن می پردازیم. اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید برای تعمیر داکت اسپلیت از نیروهای متخصص کمک بگیرید.

در ابتدا این نکته را یادآوری می کنیم که به طور کلی داکت اسپلیت‌ها هنگام کار کردن صدا تولید می‌کنند و با توجه به اینکه این سیستم ها معمولا در سقف‌ های کاذب و راه‌پله‌ ها نصب می شوند، صدای داکت اسپلیت بیشتر به گوش می رسد و آزاردهنده می شود و باعث نارضایتی مصرف کنندگان می شود.

بنابراین اولین راه حل مناسب برای کاهش صدای داکت اسپلیت این است که آن را در مکان مناسب نصب کنید.

دلیل دیگری که می تواند علت صدای داکت اسپلیت باشد، صدایی است که از کار فن کویل تولید می‌شود. در برخی مواقع هم، صدای فن بزرگ نصب شده درون اپراتور باعث ناراحتی می‌شود و از کانال‌های هوا به درون خانه منتقل می‌شود.

علت صدای داکت اسپلیت
علت صدای داکت اسپلیت

 

بررسی علت صدای داکت اسپیلت

علاوه بر موارد ذکر شده، دلایل متعدد دیگری می تواند علت صدای داکت اسپلیت باشد که آنها را بررسی می کنیم.

  • نصب نامناسب کندانسور
  • نصب نامناسب یونیت داخلی
  • نصب نامناسب کویل
  • کانال کشی نامناسب
پیشنهاد ما برای مطالعه:  عیب یابی پکیج ایران رادیاتور es28ff

 

  1. نصب نامناسب کندانسور

یکی از نکاتی که بهتر است هنگام نصب داکت اسپلیت به آن توجه شود، مکان نصب کندانسور است. کندانسور همان یونیت خارجی است که باید خارج از منزل قرار گیرد. ابتدا باید بررسی کنیم که در یک مکان تراز نصب شود ، زیرا تراز نبودن مکان نصب سبب می‌شود که هنگام کار کردن دستگاه، کندانسور صدا زیادی تولید کند. معمولا در ایران جایگاه مناسبی برای نصب آن در نظر گرفته نمی شود  و در اکثر موارد روی  پشت بام نصب می‌شود در حالیکه در اروپا و آمریکا یونیت خارجی را در حیاط خانه نصب می‌کنند. نصب یونیت خارجی روی پشت بام و در محل نامناسب معمولا باعث می‌شود که صدای تولید شده توسط کندانسور موجب آزردگی شود.

  1. نصب نامناسب یونیت داخلی

متاسفانه یونیت داخلی هم، هنگام کار کردن داکت اسپلیت صدا تولید می‌کند، یونیت داخلی اغلب داخل سقف کاذب و یا راه‌پله نصب می‌شود و باعث می شود صدا مدام به گوش برسد. برای  رفع  این مشکل بهتر است که یونیت داخلی در سقف مکانی نصب شود  که در آن حضور دائمی ‌نداریم. توجه داشته باشید که از نصب یونیت داخلی در سقف مکان‌هایی مانند اتاق‌ نشیمن و اتاق خواب‌ پرهیز کنیم. هنگام نصب یونیت داخلی از تراز بودن محل نصب مطمئن شوید و آن را هنگام نصب با ورقه‌های فلزی شاسی کشی کنید تا از تولید صدای بیشتر جلو گیری شود.

  1. نصب نامناسب کویل

کویل‌ها دارای یک پایه فلزی هستند که روی آن نصب می‌شوند. تراز بودن مکان کویل هم اهمیت زیادی دارد. اگر محل نصب تراز باشد صدای کمی تولید می کند که آزاردهنده نیست.

  1. کانال کشی نامناسب
پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر ماشین لباسشویی وست پوینت در تهران

دقت کنید که ابعاد و سایز کانال متناسب با نوع داکت اسپلیت باشد. زیرا هنگام  توزیع هوا در داکت اسپلیت‌ها ، هوا از طریق دریچه‌های کانال، به داخل واحد مسکونی هدایت می‌شوند و اگر ابعاد کانال متناسب با نوع داکت اسپلیت نباشد، هنگام روشن شدن اسپیلت، صدای گوش خراشی تولید می‌ شود. پس کانال نامناسب می‌تواند علت صدای داکت اسپلیت باشد.

اگر موارد ذکر شده رعایت شود، معمولا صدای داکت اسپیلت، دیگر آزاردهنده نیست و با آرامش بیشتری می توانیم ازهوای مطبوع تولید شده توسط داکت اسپیلت استفاده کنیم.

اما اگر این موارد رعایت نشده باشد مثلا محل مناسبی برای نصب کندانسور و یونیت وجود نداشته باشد، چگونه صدای داکت اسپلیت را کاهش دهیم؟

علت صدای داکت اسپلیت
علت صدای داکت اسپلیت

به منظور کاهش صدای داکت اسپلیت دو راه حل وجود دارد:

  • استفاده از پوشش عایق

اگر از عایق آکوستیک و یا پشم شیشه برای یونیت داخلی یا همان هواساز و بدنه کانال کشی، استفاده کنیم مقدار زیادی صدای داکت اسپلیت کاهش پیدا می کند. با توجه به توضیحات قبلی می دایند که کار کردن یونیت داخلی همراه با صدا و مقداری لرزش است، پس این عایق‌ها می توانند کمک ‌کنند که تا حد زیادی لرزش‌ داکت اسپلیت کاهش یابد و علاوه بر آن از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌کند.

  • استفاده از دیجی کنترلر

برای نصب داکت اسپلیت‌هایی که اینورتر ندارند می توانیم از دیجی کنترلر استفاده کنیم. دیجی کنترلر روی داکت اسپیلتی که اینورتر ندارد، نصب می شود و می تواند کار اینورتر را انجام ‌دهد. روی دیجی کنترلر ترموستات‌هایی نصب شده است که به وسیله آن دمای اتاق را می‌سنجد و متناسب با آن عمل می‌کند. به این صورت که دور موتور فن خازن دائم را کاهش می‌دهد و به این ترتیب، علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی صدا را تا ۱۵ الی ۳۰ دی سی بل کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که دیجی کنترلر بر روی برخی ازمدل‌های داکت اسپلیت قابل نصب است.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر ماشین لباسشویی باکنشت

خلاصه ای از مواردی که باعث می شود بهتر و همراه با آرامش بیشتر از هوای مطبوع داکت اسپیلت استفاده کنید:

  • برای نصب و نگهداری داکت اسپلیت از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید.
  • مکان مناسب برای نصب یونیت داخلی و خارجی و کویل در نظر بگیرید.
  • از کانال کشی با مقطع گرد به جای مقطع مربع یا مستطیل استفاده کنید.
  • یونیت داخلی و کانال‌ها را با عایق مناسب بپوشانید.
  • از داکت اسپلیت‌های اینورتر استفاده کنید.
  • به صورت دوره ای به سرویس داکت اسپلیت بپردازید.

 

در پایان توصیه می کنیم چنانچه موارد گفته شده را رعایت کردید و همچنان صدای داکت اسپلیت برای شما آزاردهنده است، برای رفع این مشکل  و تعمیر داکت اسپیلت از نیروهای ماهر و باتجربه در این خصوص، در شرکت امداد من کمک بگیرید.

در صورت داشتن سوال با مشاورین امداد من تماس بگیرید.

تیم امداد من با سابقه ی سال ها فعالبت در این زمینه ، آماده است که در کمترین زمان و پایین ترین هزینه کار های تعمیراتی منزل ، تعمیر کولرگازی جنرال، تعمیر کولرگازی در محل و تعمیر کولرگازی در تهران شما را انجام دهد

بیشتر بخوانید : تعمیر کولر گازی

امتیاز شما

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *