امداد من
جدیدترین مطالب

علت روشن نشدن فر توکار اخوان

علت روشن نشدن فر توکار اخوان

علت روشن نشدن فر توکار اخوان شامل موارد متعددی می شود که در سایت امداد من آنها را بررسی می کنیم.

علت روشن نشدن فر توکار اخوان چیست ؟

فرهای توکار به علت اشغال فضای محدود و استفاده آسانتر، یکی از فرهای محبوب توسط خریداران لوازم خانگی به شمار می آیند. همانطور که هر وسیله کاربردی دیگری ممکن است دچار خرابی و اشکال شود، فر توکار هم ممکن است دچار خرابی شود. یکی از موارد خرابی فرهای توکار، روشن نشدن فر توکار است. علت روشن نشدن فر توکار اخوان  دلایل متفاوتی دارد که در این مقاله چند  علت روشن نشدن فر توکار  را بررسی می کنیم.

توجه: با در نظر گرفتن خطر آتش سوزی و همچنین برق گرفتگی هنگام تعمیر فر توکار ، دقت کنید که تمام نکات ایمنی را رعایت کنید و در نظر بگیرید و اگر مهارت و اطلاعات کافی درباره فر توکار و قطعات آن ندارید، توصیه میکینم حتما از افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید.

 

علت روشن نشدن فر توکار اخوان
علت روشن نشدن فر توکار اخوان

علت روشن نشدن فر توکار اخوان

گاهی ممکن است اتصال برق مشکل داشته باشد، پس ابتدا برق ورودی دستگاه را بررسی کنید. ممکن است دوشاخه از پریز خارج شده باشد یا در قسمتی از سیم اتصال قطعی وجود داشته باشد یا اینکه برق ساختمان دچار اشکال شده باشد.

پس از بررسی موارد فوق، اجزا و قطعات دستگاه را بررسی می کنیم، گاهی اوقات ممکن است علت روشن نشدن فر توکار اخوان، سوختگی یا خراب شدن یکی از قطعات فر باشد که در این صورت باید برای تعویض یا تعمیر قطعه مورد نظر اقدام کنید، در صورتیکه مهارت و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید بهتر است از نیروهای متخصص و ماهر کمک بگیرید.

بهتر است بدانید:تعمیر فر توکار آلتون 

بررسی علت روشن نشدن فر توکار اخوان

  • خراب شدن المنت ها
  • خراب شدن ترموستات
  • خراب شدن سنسور دما
  • خراب شدن برد کنترل الکترونیکی
  • خراب شدن فیوز‌ها
  • خراب شدن دریچه اطمینان
علت روشن نشدن فر توکار اخوان
علت روشن نشدن فر توکار اخوان

خراب شدن المنت ها

گاهی ممکن است المنت های فر توکار ایراد پیدا کرده باشد و همین موضوع می تواند، علت روشن نشدن فر توکار باشد. المنت، قطعه ای است که داخل محفظه فر قرار گرفته و باعث می شود که دمای فر به درجه مناسب برای پخت برسد و پخت مواد غذایی به صورت کامل انجام شود. اگر المنت های فر دچار خرابی شود، فر به دمای مناسب نمی رسد و در این صورت، غذا نپخته و نیم پز باقی می ماند.

به منظور برطرف کردن این مشکل، ابتدا المنت ها را بررسی می کنیم در صورتیکه شکسته شده باشند باید برای تعویض آنها اقدام کنیم. در صورتیکه مطمئن باشیم المنت ها سالم هستند، باید مدار فر توکار را بررسی کنیم، ممکن است علت روشن نشدن فر توکار ، خرابی مدار فر توکار باشد که در این مرحله باید از نیروهای متخصص در امداد من کمک بگیرید و برای رفع مشکل اقدام کنید.

خراب شدن ترموستات

ترموستات، قطعه ای است که داخل کنترل پنل اصلی فر توکار ، قرار گرفته است و وظیفه آن کنترل عملکرد المنت ها می باشد. در اصل، ترموستات یک میکروسوئیچ است که دمای فر توکار را کنترل می کند. چنانچه ترموستات دستگاه خراب باشد می تواند یکی از  دلایل روشن نشدن فر توکار باشد. در این صورت، فر گرمای زیاد یا خیلی کمی تولید می کند.

توجه داشته باشید که عمر ترموستات ها معمولا بسیار زیاد است و به ندرت پیش می آید که دچار خرابی شوند و می تواند یکی از دلایل روشن نشدن فر توکار باشند. اما در صورتیکه این مشکل پیش بیاید، برای رفع مشکل روشن نشدن فر توکار می توانید قدام به  کالیبره کردن ترموستات دستگاه نمایید و آنرا تعمیر کنید. اما با توجه به اینکه تعمیر این قطعه دشوار و حساس است ، معمولا به جای تعمیر، برای تعویض آن اقدام کنید.

 

خراب شدن سنسور دما

سنسور دما بعد از تعیین دمای داخل فر سیگنال هایی را به برد دستگاه می فرستد تا المنت های فر خاموش یا روشن شوند. اگر سنسور دما دچار اشکال شود، حرارت بیشتری تولید می کند، چون پیغام های نادرستی به برد می رسد یا اینکه کلا پیامی دریافت نمی شود. بنابراین اصلی ترین علت روشن نشدن فر توکار خرابی سنسور دماست. چنانچه از فر توکار پیشرفته استفاده می کنید، این مشکل به صورت یک کد خطا روی نمایشگر دستگاه به نمایش در می آید.

علت روشن نشدن فر توکار اخوان
علت روشن نشدن فر توکار اخوان

خراب شدن برد کنترل الکترونیکی

برد کنترل الکترونیکی، یکی از اصلی ترین قطعات فرهای توکار است که به عنوان هسته مرکزی، وظیفه کنترل کل کارکرد قطعات را برعهده دارد. چنانچه در یکی از قطعات اشکالی به وجود بیاید، برد دستگاه این مشکل را به صورت کد خطا روی نمایشگر نشان می دهد.

چنانچه برد کنترل یا برق ورودی برد کنترل خراب شده باشد، دستگاه اصلا روشن نمی شود. بروز مشکل در برد کنترل فر توکار یکی از اساسی ترین دلایل روشن نشدن فر توکار محسوب می شود و  باید برای تعمیر یا تعویض آن از نیروی ماهر و متخصص امداد من کمک بگیرید.

خراب شدن فیوز‌ها

در صورتیکه فر برقی استفاده می کنید، فر برقی یک فیوز داخلی دارد که در اثر بوجود آمدن هر نوع مشکلی در قسمت برق، فیوز برق قطع می شود. چنانچه فیوز فر توکار قطع شود یا به اصطلاح بپرد، نشان دهنده اتصال کوتاه در فر تو کار است و باید تعمیر شود.

اگر فر برقی شما چند فیوز دارد، در صورت خراب شدن فر، هر یک از فیوزها مشکل را نشان می دهند. اگر فیوز فر توکار قطع شد، باید المنت ها، اتصالات و سیم کشی ها را بررسی کنید و فیوز را تعویض کنید. در صورت تعویض فیوزها به مقدار مقاومت و سایر مشخصات فیوزهای جدید توجه کنید.

بهتر است بدانید:تعویض ترموکوپل فر توکار اخوان

خراب شدن دریچه اطمینان

نام دیگر دریچه اطمینان، دریچه ورودی گاز است که در برخی موارد، یکی از دلایل روشن نشدن فر توکار اخوان می تواند باشد. اگر قصد دارید  فر را با فندک روشن نمایید ، مقداری گاز مشتعل می شود. تا وقتی این گاز مشتعل نشود، اجازه رسیدن گاز به فر را نمی دهد. خرابی دریچه اطمینان علت روشن نشدن فر توکار هم محسوب می شود. برای تعمیر فر تو کار می توانید از نیروهای متخصص و ماهر امداد من کمک بگیرید.

علت روشن نشدن فر توکار اخوان
علت روشن نشدن فر توکار اخوان

برای  بررسی علت روشن نشدن فر توکار اخوان حتما از متخصصین خبره کمک بگیرید ، که برای این کار می توانید با شرکت امداد من درتماس باشید و در کوتاه ترین زمان ممکن از نیروهای متخصص بهره مند شوید .

در صورت داشتن سوال جهت تعمیر فر تو کار با مشاورین امداد من تماس بگیرید. و از مشاوره تلفنی وآنلاین بررسی علت روشن نشدن فر توکار اخوان،تعمیر فر توکار  در امداد من خدمات و راهنمایی ها لازم را  در تعمیر فر توکار دریافت کنید .

بیشتر بدانید:تعمیر جرقه زن اجاق گاز رومیزی

امتیاز شما
پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر جاروبرقی میله

13 پاسخ

  1. با سلام من خیلی گشتم تا شاید علت روشن نشدن فر تو کار گازی اخوان را پیداکنم ولی متاسفانه نبود

  2. سلام وقت بخیر بعلت ریختن آب توی فر. نمایشگرش کارنمیکنه ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *