امداد من
جدیدترین مطالب

علت خرابی گیربکس لباسشویی

علت خرابی گیربکس لباسشویی

علت خرابی گیربکس لباسشویی موارد گوناگون دارد که در سایت امداد من آنها را بررسی می کنیم.

علت خرابی گیربکس لباسشویی

با توجه به اینکه دستگاه‌هایی مثل یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی و یا ماشین لباسشویی در زندگی امروزی به عضوی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند، در صورتی که دچار خرابی شوند، روال عادی زندگی روزمره به هم میریزد. بنابراین در چنین موقعیتی بهتر است در زمینه عیب یابی و رفع مشکلات این دستگاه ها اطلاعاتی داشته باشیم .

یکی از این مشکلات خرابی گیربکس لباسشویی است. در این مقاله قصد داریم درباره گیربکس لباسشویی  و علت خرابی گیربکس لباسشویی صحبت کنیم.

گیربکس یکی از قطعاتی که در ماشین لباسشویی دوقلو به کار می‌رود، در واقع موتور های گیربکسی است.

موتورهای گیربکسی می‌توانند ۶ حرکت در شست و شو ایجاد کنند. هنگامیکه جریان الکتریکی برقرار می‌شود و میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود، موتور متناسب با میدان مغناطیسی ایجاد شده میدان را می‌چرخاند.

تسمه و سایر قطعات مربوط به آن در موتور گیربکسی، وجود ندارد و کارکرد آن بسیار ساده تر است و باعث می‌شود که فضای بیش تری برای چرخش درام وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید : نمایندگی ماشین لباسشویی زیرووات در تهران

علت خرابی گیربکس لباسشویی
علت خرابی گیربکس لباسشویی

تعمیر گیربکس لباسشویی دوقلو

اگر از یک ماشین لباسشویی دوقلو با موتور گیربکسی استفاده می کنید، می‌دانید که یکی از مزایای موتور این ماشین های لباسشویی، کارایی بالا، صدای کم، طول عمر زیاد و لرزش بسیار کم است.

طول عمر این ماشین های لباسشویی بسیار زیاد است و استفاده کنندگان لوازم خانگی از آنها رضایت دارند.

چنانچه یکی از موارد ذکر شده دچار چالش شود، این احتمال وجود دارد که گیربکس ماشین لباسشویی خراب شده باشد، به عنوان نمونه اگر در ماشین لباسشویی لرزش زیاد بوجود آید یا سر و صدای غیر معمول ایجاد کند، ممکن است  گیربکس آن دچار مشکل شده باشد.

بهتر است بدانید:تعمیر ماشین لباسشویی آبسال

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر مایکروفر ویرپول در تهران

بررسی علت خرابی گیربکس لباسشویی

ممکن  است متوجه شوید که دیگ ماشین لباسشویی نمی چرخد، در این صورت یکی از دلایلی که ممکن است باعث بوجود آمدن این مشکل شده باشد، خرابی گیربکس لباسشویی است و نیاز به تعمیر دارد.

در ماشین لباسشویی دوقلو قطعه ای به نام کلاچ وجود دارد، این قطعه وظیفه دارد نیرو را بین گیربکس و دیگ انتقال دهد و به این ترتیب موجب چرخاندن دیگ شود.

زمانی که گیربکس و یا این قطعه دچار مشکل شوند دیگ ماشین لباسشویی به درستی کار نمی کند و باید در چنین حالتی برای تعمیر گیربکس ماشین لباسشویی و یا کلاچ اقدام نمایید.

علت خرابی گیربکس لباسشویی
علت خرابی گیربکس لباسشویی

علت خرابی گیربکس لباسشویی دوقلو

نام دیگر ماشین لباسشویی های با موتور گیربکسی ، دیجیتال موتور اینورتر ( Digital Motor Inverter ) یا DMI است.

ماشین لباسشویی های با موتور گیربکسی، بدون تسمه کار می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود که دچار خرابی های مربوط به تسمه و متعلقات آن نشوند و از طرف دیگر، باعث می شود ماشین لباسشویی با سر و صدا و لرزش بسیار کم تری کار کند. هم چنین به خاطر کاهش اصطکاک بین قطعات، نیروی کم تری هم مصرف می کنند.

چنانچه گیربکس ماشین لباسشویی دوقلو خراب شود، با توجه به اینکه تعمیر گیربکس لباسشویی دوقلو کاری بسیار تخصصی است که از عهده هر کسی ساخته نیست، بهتر است برای تعمیر ماشین لباسشویی آن از نیروهای کارامد و حرفه ای در شرکت امداد من کمک بگیرید.

علت خرابی گیربکس لباسشویی و میزان مصرف انرژی در آنها

موتور های گیربکسی که در ماشین لباسشویی های دوقلو به کار برده می‌شوند مزایا و معایب متعدد و مخصوص به خود دارند.

میزان مصرف انرژی این موتور ها بسیار کم است، زیرا نیروی اصطکاک بین قطعات در این موتور ها بسیار کم است.

چنانچه در کنار اینورتر از موتور گیربکسی استفاده شده باشد، کاهش میزان مصرف انرژی به مقدار بیش تری خواهد بود، بنابراین، یکی از ویژگی های منحصر به فرد ماشین های لباسشویی دوقلو، میزان مصرف انرژی این موتور ها می باشد.

تعمیر گیربکس ماشین لباسشویی دوقلو، مشابه تعمیر دینام و شناور های آب است.

علت خرابی گیربکس لباسشویی
علت خرابی گیربکس لباسشویی

بیشتر بخوانید :  نمایندگی لباسشویی کنوود در تهران

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر کولر گازی در تهران

علت خرابی گیربکس لباسشویی و میزان سر و صدای آنها

سرو صدای ماشین های لباسشویی با موتورهای گیربکسی، خیلی کم است اما چنانچه گیربکس ماشین ظرفشویی دچار خرابی شود ممکن است سر و صدای زیادی تولید کند، در این صورت با توجه به اینکه این موتورها دارای تکنولوژی بسیار پیشرفته ای هستند و  تعمیر آنها نیاز به  تخصص دارد بهتر است از افرادی که اطلاعاتی به روز و کامل درباره نحوه عملکرد ماشین لباسشویی های با موتور گیربکسی دارند کمک بگیرید. چنانچه خرابی گیربکس لباسشویی به درستی برطرف شود، سر و صدای ماشین لباسشویی کاهش یافته و کارایی آن افزایش می یابد.

علت خرابی گیربکس لباسشویی و میزان لرزش آنها

یکی از نشانه هایی که با توجه به آن، به خرابی گیربکس ماشین لباسشویی پی می برید، لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی است.

ماشین لباسشویی های با موتور گیربکسی، در حالت عادی لرزش و یا سر و صدای کمی دارند اگر زمانی با لرزش و یا سر و صدای زیاد در این ماشین ها روبرو شدید، باید احتمال دهید که ممکن است گیربکس لباسشویی خراب شده باشد و باید علت خرابی گیربکس لباسشویی را بررسی نمایید.

بیشتر بخوانید : تعمیر ماشین لباسشویی ویرپول

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر پکیج بوتان در ستارخان

بررسی کلی علت خرابی گیربکس لباسشویی

در کل چه عواملی می تواند علت خرابی گیربکس لباسشویی باشد؟

عدم سرویس به موقع ماشین لباسشویی، استفاده از تنظیمات غلط ماشین لباسشویی، کار کشیدن بیش از حد از دستگاه و همچنین عدم رعایت ظرفیت آن ممکن است سبب شود که گیربکس ماشین لباسشویی دوقلوی شما آسیب ببیند.

به طور کلی ماشین لباسشویی با موتور های گیربکسی دوام بسیار زیادی دارند و به خصوص در مقایسه با ماشین لباسشویی های با موتور تسمه ای دارای طول عمر مفید بیشتری هستند. اما در صورت که موارد گفته شده به درستی رعایت نشوند، ممکن است مجبور به تعمیر ماشین لباسشویی  و یا تعویض گیربکس لباسشویی شوید.

بیشتر بخوانید : تعمیر ماشین لباسشویی در تهران

علت خرابی گیربکس لباسشویی
علت خرابی گیربکس لباسشویی

بیشتر بخوانید : تعمیر لباسشویی پاکشوما

علت خرابی گیربکس لباسشویی و نحوه تعویض گیربکس لباسشویی

برای تعویض گیربکس لباسشویی دوقلو فقط از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه در شرکت امداد من تماس بگیرید.

گاهی بنا به تشخیص تعمیرکار ماشین لباسشویی، متوجه می شوید که علت خرابی گیربکس لباسشویی، تنها با تعویض واشر های دور گیربکس برطرف می‌شود و نیازی به تعویض گیربکس وجود ندارد.

در پایان توصیه می کنیم چنانچه گیربکس ماشین لباسشویی شما دچار اشکال شد به منظور تعمیر ماشین لباسشویی  با نیروهای کارآمد در شرکت امداد من تماس حاصل نمایید.

امتیاز شما

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *