امداد من
جدیدترین مطالب

تعمیر کولر گازی سانیو

تعمیر کولر گازی سانیو

در این مقاله به تعمیر کولر گازی سانیو در سایت امداد من میپردازیم.

درباره‌ی سانیو

سانیو در سال ۱۹۴۹ تأسیس شد؛ در سال ۱۹۵۲ اولین رادیوی پلاستیکی ژاپن را ساخت و در سال ۱۹۵۴ اولین دستگاه ماشین شستشوی پالساتور ژاپن بود. نام شرکت به معنای سه اقیانوس در ژاپن است. سانیو با نو آوری و شروع پروژه های جدید و بازسازی خط تولید سیستم های تعویه مطبوع در سال ۲۰۰۴ توانست به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده کولر گازی با کیفیت خود را به جهان بشناسد.در سال ۲۰۰۵ هنگام انجام پروژه های جدید، چشم انداز جدید سانیو نیز با نام THINK GAIA عنوان شد یعنی شرکت سانیو با زمین به عنوان یک موجود زنده برخورد می کند و محصولاتی کاملا همخوان با آن عرضه می دارد.

 

ویژگی کولر گازی سانیو

  • مصرف کم انرژی
  • دارای ریموت کنترل
  • تنوع در طرح و مدل
  • دارای ظرفیت های مختلف
  • مناسب برای انواع اقلیم های آب و هوایی

کولر گازی  در  فصول گرم  سال بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.  خرابی کولر گازی سانیو می تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد و در مناطق گرمسیر شما را کلافه کند. سرویس وتعمیر کار کولرگازی سانیو با چک کردن قطعات مختلف دستگاه و عملکرد درست آن ها، از ایجاد مشکلات در آینده، جلوگیری می‌کند.

همچنین ممکن است دستگاه شما نیاز به شارژ داشته باشد که بنا بر تشخیص سرویس کار امداد من صورت می‌گیرد. بنا براین بهتر است از سرویس کولرگازی سانیو به طور شخصی خودداری کنید و از یک سرویس کار ماهر در مرکز تخصصی سرویس و تعمیر کولر گازی سانیو در امداد من کمک بگیرید.

تعمیر کولر گازی سانیو
تعمیر کولر گازی سانیو

مراحل سرویس کولر گازی سانیو:

تعمیر کولر گازی سانیو

شستشوی کولر گازی:

کولر های گازی مدام در معرض آلودگی هستند و با گذشت زمان گرد و غبار زیادی روی این دستگاه قرار میگیرد. مهمترین خدمات سرویس انواع کولرگازی تمیز کردن کولر گازی از گرد و غبار و آلودگی است. با این کار کارایی کولر گازی سانیو شما افزایش میابد و باعث صرفه جویی در مصرف برق نیز میشود.

شستشوی فیلر های کولر گازی:

تمامی فیلتر های کولرگازی توسط سرویس کار کولر گازی درآورده شده و با مواد مخصوص شسته میشوند. در صورتی که فیلتر کولر گازی شما فرسوده شده باشد با بهترین نوع فیلتر توسط سرویس کار ما تعویض میگردد.

تست آمپر کولر گازی:

در صورتی که آمپر این محصول ایراد جزِئی و یا کلی داشته باشد توسط سرویس کار بررسی شده و اگر نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشد متناسب با میزان خرابی بهترین تصمیم گرفته میشود. این تست باعث میشود از خرابی سایر قطعات جلوگیری شده و شما مجبور نباشید هزینه زیادی برای تعمیر انواع قطعات و تعویض آن ها بپردازید.

نشت یابی و شارژ گاز کولر گازی:

سرویس دوره ای کولر گازی توسط نمایندگی سرویس کولر گازی باعث میشود شما هر ۶ ماه یکبار تمام قطعات را بررسی کرده و در صورتی که مشکل جزیی در دستگاه وجود داشته باشد از فرا گیر شدن و آسیب رساندن به سایر قطعات جلوگیری کرد.

تعمیر کولرگازی سانیو
تعمیر کولرگازی سانیو
مشکلات رایج کولر گازی سانیو:

-مشکل باد گرم کولرگازی سانیو

-مشکل صدای زیاد کولرگازی سانیو

-چک کردن سلامت درب کولر گازی

-شارژ گاز کولر گازی

-شستشوی کولر گازی سانیو

-چک کردن فشار گاز کولر گازی

-تمیز کردن فیلتر هوای کولر گازی

-هواگیری کولر گازی سانیو

-تعمیر و تعویض قطعات معیوب

-چک کردن صحت عملکرد کندانسور کولر گازی

-خدمات سرویس سالیانه کولر گازی سانیو

-تایمر دستگاه روشن است، اما کولر نمی تواند بر مبنای آن عمل کند.

-کمپرسور نمی تواند در حالت PSC استارت نماید.

-کمپرسور روشن می شود، اما سیستم سرمایشی و گرمایشی آن کار نمی کند.

-کمپرسور راه اندازی می شود، اما قطع و وصل کولر سریع انجام می شود.

-کمپرسور استارت نمی کند و صدایی از آن به گوش نمی رسد.

-در حالت Dry یا Auto سرعت فن تغییر نمی کند.

-دستگاه راه اندازی می شود، اما پی در پی قطع و وصل می شود.

-سیستم به طور مداوم کار می کند و ترموستات عمل نمی کند.

تعمیر کولر گازی سانیو
تعمیر کولر گازی سانیو

چهار مورد از رایج ترین مشکلات و ایرادات کولر گازی و تعمیر کولر گازی سانیو

۱– بادی از خروجی کولر گازی خارج نمی شود.

این مشکل به دلیل اختلال در عملکرد هواساز دستگاه می باشد. برای حل آن باید با بازکردن اسپیلیت، هواساز آن را پیدا کنید و با برداشتن پنل توجه داشته باشید که اگر چراغی روشن باشد، برد کنترل کولر دچار مشکل شده است.

سپس سیم برق دستگاه را قطع کنید و میزان گرم و سرد بودن موتور کولر گازی را بررسی کنید؛ در صورتی که موتور به شدت داغ باشد،باید تعویض گردد.

۲– از کار افتادن موقت دستگاه و تعمیر کولر گازی سانیو

ممکن است دستگاه برای چند ساعت از کار بیفتد و پس از اینکه شما آن را خاموش و روشن کردید، مجددا شروع به کار کند. این مورد یکی از علامت های خرابی موتور کولرگازی می باشد زیرا این دستگاه معمولا دارای دو موتور خنک کنده ی خارجی و موتور دمنده ی داخلی است.

۳– مصرف زیاد برق کولر گازی تعمیر کولر گازی سانیو

اگر دستگاهی که خریداری کرده اید، از استاندارد های مربوطه برخوردار باشد یعنی مصرف انرژی معینی دارد. در مواقعی که مصرف برق دستگاه به طور غیر معمول افزایش یافته است، شما باید موارد زیر را بررسی نمایید:

  • تمامی سیم ها و اتصال ها را چک کرده و از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید.
  • با لمس کردن موتور های کولر گازی از سالم بودن آن ها مطمئن شوید.
  • سوپاپ های کمپرسور را چک کنید؛ اگر سوپاپ ها خراب شده اند باید کمپرسور تعویض شود.
  • در صورتی که فیلتر های مربوط به کندانسور و تبخیرکننده ی اسپلیت کثیف هستند، آن ها را تعویض کنید.

۴– گرم بودن باد خروجی از دستگاه و تعمیر کولر گازی سانیو

این مشکل می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که مهمترین دلیل آن نشتی داشتن کولر گازی است. این نشتی معمولا از لوله های خنک کننده ناشی می شود و باعث آسیب رساندن به کمپرسور خواهد شد.

در صورتی که خنک کننده ی دستگاه خراب است، شما باید به مجموعه تعمیر کولر گازی سانیو و سرویس کولر گازی معتبر مراجعه کنید؛ زیرا تعمیر کولر گازی سانیو کار بسیار تخصصی می باشد.

در صورتی که با مشکلاتی مانند موارد فوق مواجه شده‌اید، به هیچ عنوان دست به اقدامات خودسرانه نزنید و عیب یابی و تعمیر کولر گازی سانیو را به تعمیرکاران متخصص  تعمیر کولر گازی سانیو در امداد من بسپارید؛ زیرا ممکن است در اثر تعمیرات نادرست صدمات جبران ناپذیری به کولر گازی وارد کنید.

تیم امداد من با سابقه ی سال ها فعالبت در این زمینه ، آماده است که در کمترین زمان و پایین ترین هزینه کار های تعمیراتی منزل مثل تعمیر کولر گازی کنوود، تعمیر کولرگازی، تعمیر کولرگازی جنرال، تعمیر کولرگازی در محل و تعمیر کولرگازی در تهران  شما را انجام دهد

امتیاز شما
پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر یخچال در چهاردانگه

10 پاسخ

  1. مقاله تعمیر کولر گازی سانیو خیلی کامل و خوب مطالب رو توضیح داده بود ممنون از نویسنده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *