امداد من
جدیدترین مطالب

تعمیر جارو برقی سپاهان

تعمیر-جاروبرقی-سپاهان

در این مقاله سعی داریم درباره تعمیر جاروبرقی سپاهان در سایت امداد من بپردازیم.با ما همراه باشید. آیا تا به حال جاروبرقی شما با مشکلی مواجه شده و پیش خود گفته‌اید که نیاز به تعمیر دارد. شاید این مشکل می توانسته  از پمپ جاروبرقی یا شلنگ جاروبرقی و موتور آن و … باشد. جهت رفع این مشکلات، ما شما را به بهترین تکنسین های تعمیر جارو برقی  در امداد من ارجاع می‌دهیم.

در نظر داشته باشید که برای حفظ کیفیت و افزایش طول عمر و تضمین خدمات از قطعات فابریک و اصل جهت تعمیر دستگاه شما استفاده خواهیم کرد.

چه زمانی به تعمیر جارو برقی سپاهان نیاز داریم؟

از جمله مشکلاتی که نیاز به تعمیر دارد و شما بایستی نزد تعمیرکار مراجعه کنید زمانی است که جارو برقی با مشکل کم شدن مکش ، خاموش شدن ، ایجاد صدای زیاد و بلند ، احساس بوی سوختگی ، باز و جمع نشدن سیم ، ورود آب به جاروبرقی و بیرون زدگی خاک و موارد دیگر روبرو شده است و شما برای تعمیر جارو برقی  خود باید اقدام کنید .

متوسط عمر مفید جاروبرقی ها معمولا بین ۶ تا ۱۰ سال می باشد و پس از گذشت این زمان ممکن است با مشکل مواجه شوند. بروز مشکل در عملکرد جاروبرقی می تواند از دلایلی همچون استفاده نادرست ، نوسانات برق ،ورود ضربه شدید به جاروبرقی و اتمام عمر مفید و از کار افتادگی قطعات سازنده آن ایجاد شوند.

تعمیر جاروبرقی سپاهان
تعمیر جاروبرقی سپاهان

مشکلات متداول در تعمیر جاروبرقی سپاهان

جاروبرقی سپاهان به مانند همه جاروبرقی‌ها، در مرور زمان ایراد پیدا می‌کنند. در اینجا به بعضی از این ایرادات اشاره کرده‌ایم:

  • روشن نشدن جارو برقی
  • بعد از مدتی روشن بودن خاموش می شود
  • جرقه زدن ناگهانی جارو برقی
  • خراب بودن قطع کننده مدار
  • کار نکردن سیم جمع کن
  • بوی سیم سوختگی یا پلاستیک تولید میکند
  • کرک ها و خرده زباله ها را پشت سر باقی خود باقی می گذارد
  • به صورت ضعیف جارو برقی  و با مکش کم کار میکند
  • نیاز به تعویض بلبرینگ جارو برقی
  • سنسور حرارتی جاروبرقی و مشکلات خرابی آن
پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر تایمر اجاق گاز

در این مقاله به بررسی چند مشکل رایج و متداول جاروبرقی خواهیم پرداخت.با ما همراه باشید تا با علل بوجود آمدن مشکلات ذکر شده آشنا شوید.

روشن نشدن جاروبرقی

ابتدا بررسی کنید که پریز برق دارد؟ اگر مشکل از پریز بود آن را رفع کنید در غیر اینصورت به سراغ علل دیگر خواهیم بود.

بدنه جارو را باز نموده و به وسیله ولت‌متر رسیدن برق را به سیم‌جمع‌کن مشاهده نمایید. می‌توانید این کار را حتی بدون اتصال دستگاه به پریز برق انجام دهید. برای این کار، کافی است ورودی‌های سیم رابط به سیم‌جمع‌کن را به همدیگر متصل کنید و اهم‌متر را در حالی که بر روی R*1 قرار داده اید به دوشاخه متصل کنید. اگر دوشاخه سیم رابط سالم باشند، عقربه منحرف شده و عدد صفر را نشان خواهد داد.

اگر مشکل از سیم رابط یا دوشاخه باشد، ابتدا دوشاخه را بررسی نمایید و سپس نسبت به تعویض سیم رابط اقدام کنید.

کلید قطع و وصل خراب است

جارو را از پریز برق جدا نموده و به وسیله اهم‌متر کلید را تست نمایید. اگر کلید روشن باشد عقربه عدد صفر و در حالت خاموش کلید عقربه بی‌نهایت را نشان خواهد داد. در غیر این صورت کلید را تعویض نمایید.

از دیگر عواملی که منجر به روشن نشدن جاروبرقی میشود میتوان به موارد زیل اشاره کرد:

  • عیب از سیم جمع کن است
  • رله سوخته است
  • مدار سری موتور قطع است
  • موتور کاملا سوخته است

تعمیر جاروبرقی سپاهان

مکش کم جارو برقی

ابتدا بررسی کنید که آیا کیسه جاروبرقی پر شده است؟ در صورت پر بودن جهت تخلیه آن اقدام کنید و در صورتی که جنس کیسه جاروبرقی از نوع پارچه‌ای است در فواصل زمانی معین آن را بشویید تا ذرات غبار از منفذ‌های پارچه خارج گردند.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر ماشین لباسشویی وست پوینت در تهران

لوله‌های رابط مسدود و یا سوراخ شده

لوله‌های رابط مکش را از جانب ایجاد سوراخ در آن‌ها بر رسی کرده و اگر شی‌ای مانند پارچه و یا پلاستیک در آن‌ها  قرار گرفته نسبت به خارج نمودنش اقدام نمایید.

فیلتر بیش از حد کثیف است

متداولترین جای از دست رفتن مکش، خود لوله یا شیلنگ جاروبرقی، کیسه، فیلتر می باشد. غلتک های برس را بررسی کنید و مطمئن شوید که کاملا تمیز هستند. تمام موها، کاغذ و یا هر شیء دیگری که به آن ها چسبیده است را جدا کنید. چه جاروبرقی شما کیسه قابل تعویض داشته باشد، چه نداشته باشد، به هر حال پر شدن زیاد محفظه آشغال در جاروبرقی باعث ضعیف شدن مکش می شود. محفظه را کاملا خالی کرده و درون آن را تمیز کنید و یا کیسه جارو برقی را تعویض کنید.

تعمیر جارو برقی سپاهان

ایجاد صدای زیاد به هنگام کار کردن جاروبرقی

  • یکی از موارد تعمیر جاروبرقی سپاهان، خرابی پروانه آن است. برای رفع این مشکل باید جارو برقی را باز کرده و پروانه را بازدید کنید و در صورتی که خراب شده نسبت به تعویض پروانه معیوب اقدام نمایید.
  • از مهمترین موارد تعمیر جاروبرقی سپاهان خرابی بلبرینگ‌ها یا بوش‌ها است. خرابی بلبرینگ و بوش سبب می‌شود آرمیچر با کفشک‌های قطب هسته درگیر شود از این رو صدای خشنی در کارکرد موتور به گوش می‌رسد. آن‌ها را بازدید کنید و یاطاقان معیوب را تعویض نمایید.
  • نگهدارنده‌های لاستیکی خراب شده‌اند. در وسایلی مانند جارو برقی که معمولا سرعت زیاد موتور لرزشی شدیدی را در بدنه ایجاد می‌نماید، بین قطعات مختلف از رابط‌ها یا نگهدارنده‌های لاستیکی استفاده می‌کنند. خرابی این لاستیک‌ها سبب می‌شود جاروبرقی در هنگام کار صدای زیادی را ایجاد نماید. در صورت مشاهده این عیب لاستیک‌های معیوب را تعویض نمایید.
پیشنهاد ما برای مطالعه:  نمایندگی تعمیرات پکیج آریستون در تهران

تعمیر جاروبرقی سپاهان و پر صدا بودن آن

اگر جارو برقی به یک باره خیلی پر صدا تر از قبل می شود، نشان دهنده وجود یک مشکل است که باید به بررسی موارد زیر بپردازید:

  • ابتدا باید به بررسی انسداد و کاهش مکش در دستگاه، نشت هوا و یا شکسته بودن غلتک که همگی باعث صدای زیاد می شوند، پرداخته و در صورتی که یکی از موارد مذکور مشکل مورد نظر است، با روش هایی که در بالا توضیح دادیم، آن را برطرف نمایید.
  • در صورتی که مشکل با اقدامات بالا برطرف نشد، امکان دارد مشکل مربوط به موتور ، فن و یا هر دو باشد.
  • برای مطمئن شدن از این موضوع باید بدنه جاروبرقی را بردارید و موتور و فن را بررسی کنید.
  • تمام پیچ های بدنه پلاستیکی جاروبرقی را باز کرده و بدنه و در صورت نیاز اجزای دیگر را نیز بردارید تا به موتور دسترسی پیدا کنید.
  • وقتی بلبرینگ های موتور فرسوده باشند، صدای سایش مانند زیادی تولید می کنند و اگر مشکل از این ناحیه باشد، تعمیرات اساسی باید انجام گیرد.
  • اگر مشکل جارو برقی شما از بلبرینگ موتور باشد، میتوانید بلبرینگ های آن را تعویض نمایید.
  • در برخی موارد نیز مشکلات موتور با تعویض برس های موتور، در صورتی که فرسوده باشند، حل می شوند.
  • نشانه های فرسودگی برس های کربنی می تواند بوی سوختگی یا دود و یا جرقه در جاروبرقی و همچنین صدایی حاکی از آهسته شدن سرعت موتور باشد.

اگر می خواهید تعمیر جاروبرقی سپاهان  خود را در اسرع وقت و با کمترین هزینه به صورت تخصصی تعمیر کنید پیشنهاد می کنیم با شرکت امداد من تماس بگیرید. شرکت امداد من با اعزام افراد متخصص بهترین خدمات را برای  تعمیر جارو برقی در تمامی نقاط شهر تهران به مشتریان ارائه می دهد. در صورت نیاز به تعمیر جاروبرقی خود می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

امتیاز شما

9 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *