امداد من
جدیدترین مطالب

تعمیر جاروبرقی در جردن

تعمیر جاروبرقی در جردن

جاروبرقی از مهم ترین وسیله نظافتی محسوب می شود. این وسیله معمولا دچار یک سری ایرادات رایج می شود که ممکن است به تعمیر نیاز پیدا کنند. ما در این مقاله قصد داریم به تعمیر جاروبرقی در جردن بپردازیم.

ایرادهای رایج در تعمیر جاروبرقی در جردن

اکثر مواقع ایرادات و خرابی جاروبرقی، بخاطر استفاده ی نامناسب اشخاص می باشد. در بیشتر اوقات بسیاری از مشکلات جاروبرقی رفع می شود که بسیاری از این مشکلات، بخاطر کثیفی فیلتر یا پر بودن پاکت دستگاه می باشد، بنابراین قبل از هر چیزی بهتر است ابتدا این دو مورد را بررسی کنید. در ادامه مقاله به شایع ترین مشکلات در جاروبرقی می پردازیم.

تعمیر جاروبرقی در جردن
تعمیر جاروبرقی در جردن

روشن نشدن جاروبرقی در تعمیر جاروبرقی در جردن

علت روشن نشدن جاروبرقی می تواند برق نداشتن پریز برق، معیوب بودن دو شاخه برق دستگاه، خرابی کلید قطع و وصل، خرابی برد دستگاه، خرابی ترموستات، سوختن موتور و. . . . باشد. بنابراین باید هر یک از این موارد توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی شوند.

مکش ضعیف جاروبرقی

چنانچه مکش جاروبرقی ضعیف شد، ابتدا باید پاکت جاروبرقی بررسی شود. یکی از اصلی ترین علل مکش ضعیف جاروبرقی، پر بودن پاکت یا کیسه ی دستگاه می باشد و در صورت پر بودن، باید پاکت تعویض شود. همچنین موارد دیگری از قبیل خرابی موتور دستگاه، انسداد لوله خرطومی و لوله تلسکوپی جاروبرقی به واسطه ی گیر کردن اجسام بزرگ، کثیفی بیش از حد فیلتر ها نیز باید بررسی شود. بنابراین برای تعمیر جاروبرقی در جردن بهتر است با مشاهده تغییرات در عملکرد دستگاه با متخصصان امداد من تماس بگیرید.

صدای زیاد جاروبرقی

اگر پس از مدتی صدای جاروبرقی زیاد یا غیر عادی شد، لازم است تا مواردی از قبیل موتور، خرابی پروانه ها، خرابی بلبرینگ یا بوش، انسداد لوله خرطومی و انسداد لوله تلسکوپی، خرابی آرمیچر و کفشک ها، خرابی فن دستگاه و. . . بررسی شود. در اغلب موارد خرابی موتور باعث ایجاد صدای زیاد می شود. همچنین لازم است تا نگهدارنده لاستیکی موتور نیز به دقت بررسی شود. این قطعه پلاستیکی از لرزش و صدای زیاد موتور جلوگیری می کند و در صورت خرابی نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد. در صورت خرابی نگهدارنده لاستیکی موتور، لازم است که تعویض شود.

جمع نشدن سیم جاروبرقی

اگر با فشار دادن دکمه ی سیم جمع کن، سیم جاروبرقی جمع نمی شود، احتمالا فنر سیم جمع کن یا دکمه ی سیم جمع کن دچار مشکل شده است. دکمه ی سیم جمع کن می تواند بخاطر وارد شدن فشار زیاد هرز شود و یا گیر کند، بنابراین در صورتی که دکمه ی سیم جمع کن خراب شد، لازم است تا آن را تعویض کنید.

تعمیر جاروبرقی در جردن
تعمیر جاروبرقی در جردن

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

اگر جاروبرقی در حین کار یکباره خاموش می شود، لازم است تا مواردی از قبیل فیوز ساختمان، پریز برق، کابل برق دستگاه، دو شاخه برق دستگاه، سیم کشی داخلی جاروبرقی، و در نهایت موتور دستگاه بررسی شوند. همچنین باید به این نکته توجه کرد که در جاروبرقی های جدید، هنگام داغ شدن دستگاه، جهت جلوگیری از سوختن موتور، احتمال خاموش شدن دستگاه زیاد می باشد و این یک امر طبیعی است.

پریدن فیوز هنگام روشن کردن جاروبرقی

اگر به محض روشن کردن دستگاه، پریز می پرد، باید کلید روشن و خاموش دستگاه بررسی شود. اگر کلید روشن و خاموش دستگاه خراب باشد و یا این که اتصالی داشته باشد ممکن است که این اتفاق رخ دهد. در صورت خرابی این کلید، لازم است تا آن را تعویض کنید. 

گرم شدن بیش از حد جاروبرقی

یکی از خرابی های شایع در جاروبرقی ها گرم شدن بدنه می باشد. از علل گرم شدن بدنه دستگاه می توان به مواردی از قبیل خرابی ترموستات، خرابی فن، نیم سوز شدن موتور دستگاه و. . . اشاره کرد. در صورت داغ شدن بیش از حد دستگاه باید آن را بلافاصله خاموش کنید و نباید در این صورت از دستگاه استفاده کنید. زیرا احتمال سوختن موتور در این حالت وجود دارد و باید اجازه دهید تا دستگاه خنک شود و بعد از چند دقیقه مجدد دستگاه را روشن کنید. در صورت تکرار این مسله، یعنی گرم شدن بیش از حد دستگاه، بهتر است دستگاه شما توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود تا از سوختن موتور جلوگیری شود.

تعمیر جاروبرقی در جردن
تعمیر جاروبرقی در جردن

سوختن موتور جاروبرقی

موتور جاروبرقی شما می تواند بنا به دلایل مختلفی بسوزد. موتور یکی از گران قیمت ترین اجزای جاروبرقی می باشد. اگر موتور سوخته باشد، وقتی برق مستقیما به آن وصل شده باشد، نیز روشن نمی شود و کار نمی کند. معمولا موتور ابتدا نیم سوز می شود و در همین حالت نیم سوز بودن برای مدتی کار می کند و سپس به طور کامل می سوزد و عمر موتور تمام می شود. اگر موتور خراب باشد، یعنی عملا دستگاهتان هیچ کاربردی ندارد. در این صورت باید به موتور را تعویض کنید. کافی است برای تعمیر جاروبرقی در جردن با امداد من تماس بگیرید.

مطالب مفید تعمیر جاروبرقی در جردن:
تعمیر جاروبرقی، تعمیر جاروبرقی زیمنس ، تعمیر جاروبرقی در منزل ، نمایندگی جاروبرقی پارس خزر ، تعمیر جاروبرقی پارس خزر

 

امتیاز شما
پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر ماشین ظرفشویی

یک پاسخ

  1. مطلب آموزشی بسیار مهم و کاربردی بود، مثل گرم‌شدن بیش از حد جارو، منجر به سوختنش میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *