امداد من
جدیدترین مطالب

تعمیر تایمر اجاق گاز

تعمیر تایمر اجاق گاز

تعمیر تایمر اجاق گاز در امداد من آن را تحلیل میکنیم.

قطعا یکی از پراستفاده ترین لوازم موجود در خانه و آشپزخانه، اجاق گاز است.به دلیل استفاده مکرر از این دستگاه احتمال خرابی در آن وجود دارد. تعمیر اجاق گاز و لوازم خانگی نیاز به دقت و ظرافت ویژه ای دارد، باوجود مدل های جدید توکار و رومیزی اهمیت داشتن دانش و مهارت برای تعمیر اجاق گاز بیشتر هم شده ، در صورتی که نیاز به تعمیرکار داشتید، باخیال راحت روی امداد من حساب کنید.

یکی هز مشکلات رایجی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد، تعمیر تایمر اجاق گاز است که در این مقاله به ان می پردازیم.

تعمیر تایمر اجاق گاز
تعمیر تایمر اجاق گاز

تعمیرتایمراجاق گاز چگونه انجام می شود؟

نصب تایمر اجاق گاز باعث شده که کارآیی اجاق افزایش یابد . در بعضی از گاز ها تایمرهایی طراحی شده که با استفاده از آن می توان زمان مناسب پخت هر غذا را تعیین کرد تا در زمان مناسب شعله خاموش بشود.اما بهرحال مواقعی پیش می آید که این تایمر ها دچار خرابی می شوند و نیازمند تعمیر تایمر اجاق گاز می شویم، در ادامه دلایل خرابی تایمر اجاق گاز را توضیح خواهیم داد.

چرا تایمر اجاق گاز کار نمی کند؟

کارنکردن تایمر در اجاق گاز های مختلف دلایل مختلف دارد اما چند مورد از رایج ترین دلایل را باهم بررسی می کنیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر اجاق گاز در مرزداران

قطعی جریان برق یکی از ذلایل کار نکردن تایمر:

می تواند یکی از دلایل خرابی تایمر باشد عواملی چون اتصالی و یا نوسانات جریان برق سوختن پریز قطعی سیم و… باعث روشن نشدن تایمر اجاق گاز می شود ، بنابراین در صورت کار نکردن تایمر اجاق گاز خود قبل از هر اقدامی جریان برق را چک کنید.

خرابی برد الکترونیکی:

برد الکترونیکی اجاق یکی از مهم ترین قطعات موجود در اجاق گاز است و نقش مغز دستگاه را ایفا می کند .تایمر هم با دستور برد الکترونیکی کار می کند بنابراین در صورتی که برد دستگاه خراب باشد تایمر هم روشن نمی شود.

در صورتی که تایمر دستگاه شما به دلیل قطعی برق و یا وجود ایراد در برد الکترونیکی کار نمی کند ، بهتر است تعمیر آن را به فردی حرفه ای و با مهارت بالا بسپارید. در اکثر مواقع با تعویض برد الکترونیکی مشکلات تایمر هم حل می شود.

01 161
تعمیر تایمر اجاق گاز

چگونگی تنظیم تایمر اجاق گاز:

در صورتی که تایمر شما به صورت مداوم جشمک می زند، احتمالا ایراد از منبع تغذیه است.برای تنظیم تایمر به این نکات توجه کنید:

  • سعی کنید به طور دستی تایمر اجاق گاز را تنظیم کنید.
  • اگر تایمر به چشمک زدن ادامه می دهد یعنی اجاق گاز از حالت اتومات خارج نمی شود.
  • بر روی تایمر ها سه دکمه موجود است که یکی زمان پخت و پز، یکی برای نمایش ساعت و وسطی برای تنظیم این دو عملکرد استفاده می شود.
  • می توانید با استفاده از این دکمه وسط زمان مربوطه را تنظیم نمایید.
Repair the mechanical timer of the stove 300x2001 1
تعمیر تایمر اجاق گاز

تعمیر تایمر های مکانیکی:

ساختار تایمر های مکانیکی مانند ساعت های مکانیکی است و بسیاری از قطعات به کار رفته در هر دوی آن ها یکسان است . به همین دلیل با داشتن ساعت های دقیق مکانیکی می توانید زمان را تحت کنترل داشته باشید . تنظیم این ساعت ها با استفاده از یک پیچ ساده مثل ساعت های معمولی صورت می گیرد.

تنظیم تایمر فر اجاق گاز :

تنظیم تایمر فر کار ساده ای است و به راحتی می توانید زمان قطع و وصل شدن گاز فر را تعیین کنید و حتی اگر از خانه خارج می شوید نگرانی بابت سوختن غذا نخواهید داشت،  این موضوع درباره جوجه گردان ها هم صادق است و حتی اگر برق قطع شود، باز هم به خوبی اطلاعات را حفظ کرده و به درستی کار می کنند.

حرف آخر :

در مطالب فوق به تعمیر تایمر اجاق گاز پرداختیم ،اجاق گاز وسیله ای مهم در اشپزخانه است و ایجاد خرابی باعث کاهش کیفیت و کارآیی آن می شود. اگر اجاق گاز شما هم دچار مشکل شده است حتما ز یک تعمیرکار برای تعمیر تایمر اجاق گاز خود کمک بگیریذ.

تعمیرات اجاق گاز رومیزی همراه  با متخصصین سایت امداد من

تعمیر اجاق گاز ، تعمیراجاق گاز در تهران 

تعمیر اجاق گاز در سایت تعمیر لوازم خانگی امداد من در سریع ترین زمان ممکن

امتیاز شما

3 پاسخ

  1. تشکر از خدمات فوق العاده تون در زمینه ی تعمیر تایمر اجاق گاز. شخصی که برای تعمیر اجاق گاز ما فرستادین بسیار حرفه ای و سریع عمل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *