امداد من
جدیدترین مطالب

نصب کولر گازی با گارانتی و کمترین قیمت✅

نصب کولر گازی

نصب کولر گازی در تهران

نصب کولر گازی از کارهایی می باشد که باید با مهارت انجا گیرد، متخصصان ما با با مهارت و تجربه خود نصب کولر گازی را به درستی انجام می دهند و تعمیر کولر گازی را هم با دانش بسیاری انجام می دهند.

در این مطلب می خواهیم به موضوع نصب کولر گازی بپردازیم و بگوییم چگونه نصب کولر گازی باید انجام شود.

نصب کولر گازی
نصب کولر گازی

راه اندازی کولر گازی

زمانی که کولر گازی شما نو میباشد و میخواهید برای اولین بار آن را نصب کنید باید هوای داخلی یونیت و لوله ها را از رطوبت و گرد و غبار تخلیه کنید. اما کندانسور(یونیت خارجی) دارای گاز میباشد و احتیاج به عمل وکیوم ندارد، امروزه بهترین و به صرفه ترین راه برای انجام عمل رطوبت گیری ، وکیوم کردن کولر گازی میباشد.

عمل وکیوم قبل از راه اندازی دستگاه امری ضروری است زیرا اگر رطوبت و گردو غبار از طریق لوله و یا هوای داخل پنل وارد سیستم شود باعث کاهش روند کارکرد دستگاه و در نهایت صدمه دیدن کولر گازی میشود.

نصب کولر گازی در تمام نقاط تهران

لازم به ذکر است در سیستم های که گاز داخلی کندانسور به هر علتی خالی شده باشد قبل از انجام عمل وکیوم باید شیرهای سرویس را باز نگه داشته تا عمل تخلیه به صورت کامل در کل سیستم انجام پذیرد.

اگر دستگاه وکیوم نشود چه اتفاقی ممکن است رخ دهد:

بالا رفتن فشار سیستم بالا رفتن جریان مصرفی کم شدن طرفیت سیستم یخ زدگی لوله ها در اثر رطوبت خوردگی لوله ها در اثر رطوبت رطوبت موجود با روغن ترکیب شده و ایجاد اسید و لجن در سیستم میکند.

نحوه شارژ گاز کولر گازی

همانطور که از اسم آن مشخص است ، شارژ گاز یعنی اضافه کردن و تزریق گاز به سیستم بر حسب نوع گاز آن R410 و R22 در حال حاظر در بازار نسبت به اسپلیت های موجود دو نوع گاز وجود دارد گاز:

این گاز به دلیل ساختار شیمیایی که دارد باید به صورت مایع به کولر گازی تزریق شود، R41 گاز این گاز را میتوان به همان صورت گاز به سیستم تزریق کرد.

طریقه شارژ گاز کولر گازی

کولر گازی در دو حالت نیاز به شارژ گاز دارد:

۱.در حالت نصب اولیه

کپسول گاز را اندازه گیری کنید کاتالوگ دستگاه را مطالعه کرده به میزان گاز را بر حسب کیلوگرم دقت فرمایید مقدار گاز نوشته شده در کاتالوگ را از وزن کپسول کم کرده وزن به دست آمده وزنی است که کپسول باید بعد از شارژ دستگاه داشته باشد اگر برای نصب دستگاه بیش از ۵ متر لوله کشی انجام شده باشد باید به ازای هر متر بیشتر حدود ۲۱ گرم گاز بیشتر از گاز محاسبه شده به دستگاه تزریق کنید.

ابتدا شیرهای گیج ( دستگاه اندازه گیری) را بسته و شیلنگ آبی رنگ را به شیر برگشت کمپرسور متصل نمایید.

کپسول گاز را به شیلنگ زرد رنگ وصل کرده و شیر کپسول گاز را باز کنید.

کپسول را مرتب وزن کرده تا به وزن محاسبه شده برسد سپس شیرها را بسته و کپسول را جدا کنید. در انتها با کمک دستگاه آمپراژ میزان شارژ را چک کرده و از کافی بودن گاز اطمینان حاصل نمایید.

متخصصان مجموعه، برای خدمت رسانی با کیفیت به شما مشتریان عزیز آماده هستند.

امتیاز شما
پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر یخچال فریزر غرب تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *