امداد من
جدیدترین مطالب

تعویض سبد ماشین ظرفشویی

تعویض سبد ماشین ظرفشویی

تعویض سبد ماشین ظرفشویی و تعمیر ماشین ظرفشویی  در سایت امداد من – تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی در کل تهران

 

ماشین های ظرفشویی وسایل بسیار قابل اعتمادی هستند. با نصب صحیح خطوط آب، ماشین ظرفشویی می تواند گاهی برای یک دهه یا بیشتر بدون نیاز به تعمیرات زیاد به شما خدمت کند. قفسه های ماشین ظرفشویی داستان دیگری است. بسته به نوع و مدل ماشین ظرفشویی شما، آن قفسه ها می توانند به همان اندازه محکم، محکم تر از ماشین ظرفشویی باشند یا به سختی چند سال قبل از انجام اولین تعمیر قفسه دوام بیاورند.

 

قفسه های ماشین ظرفشویی دارای کیفیت طراحی گسترده ای هستند و برخی از آنها راحت تر از بقیه آسیب می بینند یا زنگ می زنند. استفاده‌های خانگی شما نیز ممکن است تعیین کند که قفسه‌های ماشین ظرفشویی شما چقدر خوب نگه می‌دارند.

بارگیری شدید ماشین ظرفشویی یا شستن مرتب وسایل بسیار سنگین می تواند منجر به خم شدن تصادفی یا شکستن قفسه ها شود. قفسه های ماشین ظرفشویی ممکن است از مسیر خود خارج شوند، در اثر ضربه های تصادفی آسیب ببینند، یا حتی ممکن است ندانید که چرا قفسه های ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعمیر دارند با امداد من برای تعویض سبد ماشین ظرفشویی تماس بگیرید

تعویض سبد ماشین ظرفشویی
تعویض سبد ماشین ظرفشویی

 

علت دقیق مشکل قفسه ماشین ظرفشویی شما مهم نیست. تنها چیزی که نیاز دارید یک راه حل برای تعویض سبد ماشین ظرفشویی است.

 

امروز، ما شش راه‌حل متداول مختلف را برای قفسه‌های ماشین ظرفشویی، بسته به مشکلاتی که می‌خواهید تعمیر کنید، برجسته می‌کنیم.

 

مشکل: قفسه‌های ماشین ظرفشویی مدام از مسیر خارج میشوند.

برای اکثر افرادی که از ماشین ظرفشویی با کیفیت به روشی غیر افراطی استفاده می کنند، مشکل اصلی قفسه های ماشین ظرفشویی افتادن آنهاست.

آیا وقتی قفسه‌های ماشین ظرفشویی خود را تا انتها به جلو می‌کشید، آیا درست از مسیر می‌افتند؟ این بسیار رایج است و در واقع می تواند برای همه یا بیشتر ماشین های ظرفشویی اتفاق بیفتد، بدون اینکه هیچ چیزی خراب شود. این احتمال وجود دارد که مسیرها و قفسه‌های شما شکسته نشده باشند، چفت‌های مسیر باز هستند و شاید نیاز به تعویض سبد ماشین ظرفشویی باشد

 

در انتهای هر مسیر باید یک کلاهک کوچک روی یک لولا باشد. کلاهک می تواند به جلو برگردد تا به عنوان ضربه گیر یا درپوش عمل کند. متناوبا، کلاهک می تواند به عقب برگردد و انتهای مسیرها را باز کند. این به این دلیل است که می توانید عمدا قفسه ها را برای تمیز کردن یا نگهداری جدا کنید. متأسفانه، آن درپوش‌های کوچک به‌راحتی برمی‌گردند و مطمئناً می‌توانید یکی (یا هر دو) را هنگام بارگیری ماشین ظرفشویی باز کنید.

 

بنابراین فقط قفسه ماشین ظرفشویی خود را به جای خود برگردانید و آن درپوش ها را به جلو برگردانید. چند نوار لوله کش را در نظر بگیرید تا در آینده آنها را قفل نگه دارید.

 

مشکل: قفسه ها یا قلاب های ماشین ظرفشویی خم شده اند.

قفسه های ماشین ظرفشویی از سیم فلزی ضخیم و روکش وینیل ساخته شده اند. سیم فلزی آنقدر ضخیم است که بیشتر شبیه میله های خم شونده عمل می کند تا سیم معمولی. اما این سیم است و به این معنی است که وقتی تحت فشار قرار می گیرد به طرز شگفت آوری به خوبی خم می شود.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل

نیازی به گفتن نیست که قفسه های ماشین ظرفشویی اغلب خم می شوند. ظروف سنگین و دست سنگین در بارگیری ماشین ظرفشویی می تواند تعدادی از قلاب های شما را خم کند. ضربه یا زمان خارج از ماشین ظرفشویی می تواند حتی کل قفسه را از شکل خارج کند و نیاز به تعویض سبد ماشین ظرفشویی و تعمیر ماشین ظرفشویی احتمالا داشته باشد

 

قبل از اینکه تسلیم شوید و یک قفسه جدید بخرید، سعی کنید قفسه قبلی را به شکلی خم کنید. دانش فیزیک را به کار ببرید و بچرخانید یا فشار دهید تا قفسه صاف شود و قلاب های آن در زاویه مفیدی برای شما قرار بگیرند.

 

مشکل: یک یا چند قلاب قفسه ماشین ظرفشویی شکسته شد.

تین‌ها گاهی اوقات وقتی تحت فشار کافی برای مدت زمان کافی قرار می‌گیرند یا ضربه ناگهانی که خم می‌شود و می‌کوبد، می‌شکنند. همچنین می‌توانید با سیم‌برهای سنگین یا ابزار برش Dremel، تین را بردارید و آن را با یک قلاب جدید و سالم جایگزین کنید.

 

جالب اینجاست که این کار با چسب انجام نمی شود. یک تیغه جدید با استفاده از رنگ وینیل نصب شده است، نوعی که به طور خاص برای ماشین ظرفشویی ساخته شده است. محل اتصال را بر روی قفسه ماشین ظرفشویی برش داده و سنباده بزنید، سپس از یک پارچه رنگ لاتکس برای چسباندن روی تیغه جدید استفاده کنید. هر رنگ لاتکس اضافی را هنگام خشک شدن تیغه بمالید تا از مهر و موم عاری از زنگ اطمینان حاصل شود.

 

مشکل: قفسه ماشین ظرفشویی زنگ زده است یا قطعات فلزی در معرض دید قرار گرفته است.

زنگ زدگی را پاک کنید و رنگ وینیل را دوباره بمالید

شاید قفسه ماشین ظرفشویی شما قبلاً دچار زنگ زدگی جدی شده است. همه قفسه‌ها برای دوام ساخته نشده‌اند و مقدار معینی از آسیب به پوشش لاتکس می‌تواند علت لکه‌های زنگ‌زدگی باشد. زنگ اغلب در نوک لاین ها و در گوشه ها (اتصالات) سازه ظاهر می شود.

زنگ‌زدگی زمانی اتفاق می‌افتد که آب حاصل از فرآیند شستشوی ظروف فلز داخل آن را لمس کند، فرآیندی به نام اکسیداسیون آغاز می‌شود. اکسیداسیون زنگ برای آهن، اکسید برای نقره و غیره است. این یک فرآیند خوردگی است که لایه به لایه فلز را از بین می برد.

 

بنابراین اگر زنگ زده اید، می توانید آن را جدا کرده و از بازگشت آن جلوگیری کنید. ابتدا تمام قسمت های زنگ زده را سنباده بزنید تا زمانی که بدون رنگ تمیز شوند. سپس یک لایه از رنگ لاتکس ماشین ظرفشویی خود را روی تمام قسمت های فلزی که اکنون در معرض دید قرار گرفته اند، بمالید. رنگ لاتکس برای تعمیر آسان با پوشش قبلی چسبانده می شود.

 

با این حال، تعویض کل قفسه ممکن است بهترین گزینه باشد، فقط به میزان زنگ زدگی بستگی دارد.

 

مشکل: قفسه های ماشین ظرفشویی وقتی در باز است به جلو می چرخند.

پایه های ماشین ظرفشویی را تراز کنید

اگر قفسه‌های ماشین ظرفشویی شما بدون توجه به آنچه انجام می‌دهید یا نحوه بارگیری آن‌ها به جلو (به سمت بیرون) می‌چرخند، در این صورت با فیزیک دچار سوء تفاهم شده‌اید. اگر قفسه ها همچنان به بیرون می چرخند، ممکن است به دلیل جاذبه باشد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر ماشین ظرفشویی امرسان

 

سطح ماشین ظرفشویی خود را از جلو به عقب و از پهلو به پهلو بررسی کنید. اگر پای عقب ماشین ظرفشویی شما بلندتر از پای جلویی آن باشد، به جلو متمایل می شود. خم شدن به جلو باعث افزایش جاذبه به چیزهایی می شود که می لغزند. بنابراین راه حل این است که پایه های جلویی ماشین ظرفشویی را تا زمانی که این دو همگام شوند، تراز کنید.

 

مشکل: قفسه های ماشین ظرفشویی در مسیر سفت هستند

مسیر و چرخ ها را تمیز کنید

اگر مشکل واقعی شما قفسه های ماشین ظرفشویی اغلب چسبیده باشد، چه؟ ما شما را تحت پوشش داریم. هنگامی که قفسه های ماشین ظرفشویی شما دیگر به خوبی جا نمی شوند یا به درستی نمی چرخند، دو گزینه وجود دارد. اولین مورد این است که چرخ ها و مسیر نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. مورد دوم این است که قفسه از حالت خمیده خارج شده است. از آنجایی که قبلاً خم شدن را پوشش داده ایم، بیایید در مورد تمیزی چرخ ها صحبت کنیم.

ذرات غذا یا باقیمانده صابون در مسیرها باعث چسبیدن یا خرد شدن چرخ قفسه می شود. قفسه های خود را بیرون بکشید و چرخ ها را تمیز کنید. سپس وارد ماشین ظرفشویی شوید و مسیرهای داخل لبه فلزی را نیز تمیز کنید. سپس سعی کنید قفسه‌های خود را به عقب برگردانید. لغزش احتمالاً در حال حاضر بسیار نرم‌تر است.

بهتر است بخوانید:تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

نحوه تعویض سبد ماشین ظرفشویی

با گذشت زمان، سبد کارد و چنگال ماشین ظرفشویی شما ممکن است به دلیل سایش و پارگی و کارد و چنگال تیز آسیب ببیند و نیاز به تعویض سبد ماشین ظرفشویی داشته باشد. اگر سبد آسیب دیده باقی بماند، می تواند عملکرد دستگاه شما را مختل کند، به این معنی که کارد و چنگال شما آنطور که باید تمیز نمی شود. برای یافتن بهترین راه برای تعویض سبد ماشین ظرفشویی خود ، ادامه مطلب را بخوانید .

نحوه تعویض سبد ماشین ظرفشویی مرحله به مرحله

اگر سبد کارد و چنگال در ماشین ظرفشویی شما آسیب دیده است و باید آن را توسط آموزش تعویض سبد ماشین ظرفشویی تعویض کنید. برای مشاوره و راهنمایی در مورد نحوه انجام تعویض سبد ماشین ظرفشویی این کار،  راهنمای ما را در زیر بخوانید.

تعویض سبد ماشین ظرفشویی
تعویض سبد ماشین ظرفشویی

یافتن قسمت صحیح

ابتدا باید مطمئن شوید که یک سبد کارد و چنگال جایگزین متناسب با دستگاه خود خریداری کرده اید. این قطعات یدکی ممکن است همه شبیه به هم باشند، اما برخی ممکن است برای ماشین ظرفشویی شما مناسب نباشند. برای این کار باید شماره مدل را بدانید. برای راهنمایی در مورد چگونگی پیدا کردن شماره مدل در ماشین ظرفشویی خود به مقاله ما نگاهی بیندازید و آموزش تعویض سبد ماشین ظرفشویی را ببینید

نصب سبد کارد و چنگال

هنگامی که سبد کارد و چنگال جایگزین مناسب را برای ماشین ظرفشویی خود پیدا کردید، می توانید به سادگی سبد قدیمی را بردارید و سبد جدید را در جای خود قرار دهید.

تعویض سبد ماشین ظرفشویی
تعویض سبد ماشین ظرفشویی

 

ایمنی ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی شما ممکن است علاوه بر ترک ها و آسیب های وارد شده به سبد کارد و چنگال، با مشکلات ایمنی دیگری از جمله شکسته شدن شیشه به داخل دستگاه و همچنین نشتی و ترک در خود دستگاه مواجه شود. مهم است که به طور مرتب ماشین ظرفشویی خود را بازرسی کنید تا مطمئن شوید که تا حد امکان ایمن کار می کند و به علائم هشدار دهنده سریع پاسخ می دهید. ویدیوی ما در مورد بررسی‌های مهم ایمنی ماشین ظرفشویی شما را با چند نکته آشنا می‌کند که باید مرتباً آنها را بررسی کنید و همچنین نشانه‌هایی از آسیب و عیوب را که باید مراقب آنها باشید.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر ساید بای ساید جنرال الکتریک در غرب تهران

 

تعویض سبد ماشین ظرفشویی
تعویض سبد ماشین ظرفشویی

سوالات متداول تعویض سبد ماشین ظرفشویی

 

چگونه ارتفاع سبد ماشین ظرفشویی را تنظیم کنیم؟

دستگیره‌های تنظیم ‌کننده، که دردو طرف سبد، سمت چپ و سمت راست سبد بالایی قرار دارند، را بگیرید. سپس، هم ‌زمان سبد بالایی را کمی به سمت پایین فشار دهید.

 

چگونه سبد بالایی ماشین ظرفشویی را خارج کنیم؟

سبد بالایی را تا جایی که امکان دارد به سمت بیرون بکشید. سپس، آن را کمی به سمت بالا بکشید و خارج کنید.

 

آیا لبه های زنگ‌ زده‌ سبد ماشین ظرفشویی خطر دارند؟

 

با توجه به این که زنگ ‌زدگی، اکسید آهن است و آهن هم جزو مواد معدنی لازم برای بدن است، بنابراین، با خوردن زنگ ‌زدگی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

 

ماشین ظرفشویی دوسبد بخرم یا سه سبد؟

وجود سبدهای جدا از هم به ماشین ظرفشویی کمک خواهد کرد تا ظرف ‌ها بهتر شسته شوند.

 

چرا قفسه های ماشین ظرفشویی نمی چرخد ؟

ممکن است غلطک های چرخ های قفسه ها خراب شده باشند.

 

چرا ماشین ظرفشویی از مواد شوینده استفاده نمی کند ؟

برای برطرف کردن این مشکل، مخزن مواد شوینده را بررسی کنید .

 

چرا درب ماشین ظرفشویی قفل نمی شود ؟

ممکن است قفل درب یا سوئیچ قفل یا برد اصلی دستگاه خراب شده باشد.

 

چرا چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی بیش از حد معمول و یا کمتر است ؟

ممکن است تایمر ماشین ظرفشویی، ترموستات یا خازن حرارتی آسیب دیده باشد.

 

چرا ماشین ظرفشویی صدا می دهد ؟

ممکن است علت صدا، پمپ ماشین ظرفشویی باشد. یا اسپری ماشین ظرفشویی که به قفسه یا ظروف برخورد کند و ایجاد صدا کند.

 

چرا آب داخل ماشین ظرفشویی نمی شود؟

 ممکن است شناور و سوئیچ شناور مشکل پیدا کرده باشد.

 

زمانی که اینجا هستید، فراموش نکنید که برای مشاوره و راهنمایی بیشتر در مورد تعویض قطعات یدکی، تعویض سبد ماشین ظرفشویی،سبد ماشین ظرفشویی ال جی و تعمیر ماشین ظرفشویی رفع ایرادات و نگهداری لوازم خانگی خود با ما تماس بگیرید.

بهتر است بخوانید:تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران

شماره تلفن تماس تعویض سبد ماشین ظرفشویی در امداد من:

۱-تعویض سبد ماشین ظرفشویی شمال تهران: ۲۲۸۵۲۰۹۵

  • پاسداران
  • تجریش
  • نیاوران
  • میرداماد
  • شریعتی
  • ظفر
  • سعادت آباد
  • نیاوران
  • دربند و . . .

۲- تعویض سبد ماشین ظرفشویی غرب تهران: ۴۴۰۴۴۳۵۵

  • جنت آباد
  • صادقیه
  • پونک
  • شهرزیبا
  • ستارخان
  • سردارجنگل
  • شهران
  • کن
  • اکباتان
  • بلوار فردوس و . . .

۳-تعویض سبد ماشین ظرفشویی مرکز و شرق تهران: ۸۸۵۲۰۱۷۳

  • انقلاب
  • فردوسی
  • فاطمی
  • ونک
  • نارمک
  • رسالت
  • تهرانپارس
  • مجیدیه
  • پیروزی
  • بهارستان و . . .

۴- تعویض سبد ماشین ظرفشویی جنوب تهران: ۶۶۱۷۸۷۶۳

  • جمهوری
  • نواب
  • میدان آزادی
  • استادمعین
  • جیحون
  • نازی آباد
  • خانی آباد
  • شهرری
  • دولت آباد
  • نعمت آباد و . . .

۵- تعویض سبد ماشین ظرفشویی سراسر استان البرز – شهریار – اسلامشهر – رباط کریم ۰۹۱۲۹۶۷۶۴۵۷

۲.۳/۵ - (۳ امتیاز)

14 پاسخ

  1. با مطلب تعویض میبد ماشین ظرفشویی تونستم خودم سبد ماشین ظرفشویی خونه رو تعویض کنم

  2. سبد ماشین ظرفشویی ما هم مشکل داشت که از این سایت خدمات گرفتیم و برامون تعویضش کردن.

  3. سلام سبد ماشین ظرف شویی کلا زنگ زده شده. دوو هستش. ایا قابل تعویض یا تعمیر ورنگ شدن دوباره رو داره؟

  4. از مشاوره و راهنمایی تیم حرفه ای امداد من برای خرید سبدی از جنس مناسب تشکر میکنم.

    1. سلام ماشین ظرفشویی زیرووات دارم چرخ سبد بالایی شکسته قطعه شو دارید . ممنون میشم کمک کنید بخاطر یک قطعه کوچیک ماشین قابل استفاده نیست

  5. سلام ماشین ظرفشویی زیرووات دارم چرخ سبد بالایی شکسته قطعه شو دارید . ممنون میشم کمک کنید بخاطر یک قطعه کوچیک ماشین قابل استفاده نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *