امداد من
جدیدترین مطالب

تعمیر پنل کولر گازی

تعمیر پنل کولر گازی

امروزه کولر گازی اسپلیت یکی از پرکاربردترین سیستم های تهویه مطبوع می باشد که به دلیل مزایای بی شماری که دارد توانسته طرفداران زیادی در این صنعت پیدا کند. کولرهای گازی با موقعیت دیواری به دلیل اشغال فضای کم و همچنین عملکرد مطلوب مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند.

بنابراین از این سری تجهیزات برای تامین تهویه مطبوع ساختمان در فضاهای مختلف استفاده می کنند. کولر گازی دیواری از دو قسمت مجزا تشکیل شده است که یونیت خارجی یا کندانسور در خارج از محیط قرار دارد و یونیت داخلی یا پنل بر روی دیوار داخلی نصب می شود. در این مطلب قصد داریم نعمیر پنل کولر گازی را مورد بررسی قرار دهیم. مشکلاتی که  اغلب در پنل کولر گازی پیش می آید، شامل نشت و چکه کردن آب از پنل داخلی و ایجاد صدا در  آن است.

تعمیر پنل کولر گازی در محل

از مهم ترین خدمات ما میتوان به تعمیر پنل کولر گازی اشاره کرد، ما تعمیرات کولر گازی را در سراسر شهر تهران به صورت تخصصی و کاملاً تضمینی انجام می دهیم.

برای تعمیر پنل کولر گازی در تهران همین حالا با ما تماس بگیرید، ما انواع مختلف کولر گازی را در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران به صورت تخصصی تعمیر و عیب یابی می کنیم، پس همین الان با تکنسین های ما در امداد من تماس بگیرید.

 

تعمیر پنل کولر گازی
تعمیر پنل کولر گازی

مزیت های تماس با نمایندگی تعمیر پنل کولر گازی شرکت آی امداد :

  • تکنسین های مجرب و متخصص
  • دارای شعب در سراسر تهران و کرج
  • استفاده از قطعات اورجینال و اصلی شرکتی
  • ضمانت ۱۸۰ روزه قطعات و خدمات
  • حضور یکساعته و تعمیر ۱۰۰% در محل شما
  • پیگیری رضایتمندی مشتری توسط شرکت پس از حضور تکنسین
  • نرخ اتحادیه + فاکتور رسمی شرکتی

اجزای کولر گازی

بهتر است ابتدا به عملکرد کولر گازی نگاه کنید تا موضوع را بهتر متوجه شوید. کولر گازی از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند که در نهایت با هماهنگی بین این عملکرد تهویه مطبوع را فراهم می کند. یکی از مهم ترین اجزای این سیستم ها کمپرسور است که داخل محفظه با گاز مبرد پر می شود.

هنگامی که کولر گازی شروع به کار می کند، کمپرسور گاز مبرد را در صورت نیاز فشرده می کند و به مایع تبدیل می کند که ناودان های آن در دستگاه تعبیه شده مایع را از طریق لوله های تخلیه به اواپراتور یعنی پانل داخلی هدایت می کند. سپس دمای تولید شده توسط مایع توسط فن دمنده داخل واحد از طریق دریچه ها و دمپرهای کولر به داخل اتاق منتقل می شود و این چرخه ادامه می یابد. به دلیل انتشار هوای سرد پنکه های پنل، رطوبت اضافی محیط را از بین برده و به قطرات آب تبدیل می کند.

شکاف ها آب اضافی جمع آوری شده از آنجا را از طریق ناودان های داخل پانل به بیرون به لوله تخلیه منتقل می کنند. اما گاهی اوقات آب جمع آوری شده برای خروج از پنل ممکن است سخت باشد و باعث سرریز شدن پنل کولر گازی و چکیدن آب شود که در ادامه به آن پرداخته ایم.

چرا پنل داخلی کولر گازی چکه می کند؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با مشکل چکیدن و آب دادن پنل داخلی کولر گازی مواجه شده باشید تا به دنبال علت و راه حل آن باشید. در ادامه ۵ عامل علت چکیدن پنل کولر گازی و راه های تعمیر پنل کولر گازی را بیان کرده ایم.

۱. خروجی سینی تخلیه آب بسته است (ناودانی های خنک کننده).

داخل پنل کولر گازی صفحه ای به نام سینی تخلیه قرار دارد. قطرات آب از رطوبت در داخل سینی جمع می شوند و از طریق گل میخ ها به سمت بیرون هدایت می شوند. یکی از عوامل ریزش آب در پنل کولر گازی می تواند مسدود شدن مسیر خروجی آب در داخل سینی تخلیه باشد. برخی عوامل مانند گرد و غبار، لجن آب داخل سینی، پرزهای فرش مسیر خروجی آب را مسدود می کند، بنابراین آب ناشی از رطوبت سرریز شده و از پانل می چکد.

با توجه به این مشکل دو راه حل وجود دارد، اما باید توجه داشت که تمامی پنل های داخلی به یک شکل طراحی و ساخته نمی شوند و نحوه دسترسی به داخل واحد متفاوت است. ابتدا شیر پایین پانل را می توان ۷۰ درجه به سمت بالا باز نگه داشت، بنابراین می توانید خروجی گل میخ را تمیز کنید. اگر قصد دارید لوله های ناودانی را به این روش تمیز کنید، باید در نظر داشته باشید که بالا بردن بیش از حد پانل باعث شکستگی آن می شود.

راه حل دیگر برای مسدود کردن ناودانی ها باز کردن پنل جلویی پانل داخلی و تمیز کردن لوله ها و ناودانی های خروجی با ابزار مناسب است. برای بازکردن پنل جلویی پنل نهایت دقت را به خرج دهید، زیرا در صورت شکسته شدن درب یا چهارچوب فریم علاوه بر زشتی پنل صدای ناخوشایندی در حین کار ایجاد می کند. اگر بزای تعمیر پنل کولر گازی نیاز به کمک و راهنمایی داشتید، تکنسین های مجموعه امداد من آماده خدمت رسانی می باشند.

۲. خروجی لوله تخلیه در محل مناسبی قرار ندارد.

یکی دیگر از دلایل چکیدن پنل کولر گازی این است که لوله تخلیه در جای مناسبی قرار نگرفته است. لوله ها از پلاستیک فشرده ساخته شده اند، بنابراین انعطاف پذیر هستند، گاهی اوقات ممکن است لوله خم شود و آب به خوبی به بیرون هدایت نشود.

برخی از پنل ها به دلیل دوری از پنجره و فضای بیرونی اجازه خروج لوله های تخلیه را نمی دهند، بنابراین کاربر از آن در داخل سطل یا بطری زیر پنل استفاده می کند. در این صورت ممکن است سطل یا بطری پر شده و آب دیگر نتواند به داخل ظرف بریزد و سرریز شود. پس بهتر است سطل را برای همیشه خالی نگه دارید. یکی دیگر از عوامل رایج در چکیدن آب از پنل داخلی کولر گازی، رعایت نکردن شیب شیلنگ تخلیه است.

شیب لوله های تخلیه که آب جمع آوری شده در داخل لوله تخلیه را به فضای بیرون هدایت می کند باید به درستی تنظیم شود. اگر این شیب به درستی رعایت نشود تخلیه آب با مشکل مواجه می شود که در این صورت ممکن است آب از پنل چکه کند.

۳. سینی شکسته است.

محل تجمع آب از رطوبت دستگاه، قاب ناودان یا سینی در زهکش می باشد. گاهی اوقات به دلیل نصب نادرست یا نامتعادل بودن فن در داخل یونیت داخلی، کولر گازی در حین کار به شدت لرزیده و باعث ترک خوردن سینی می شود. در این حالت اگر لوله های ناودان به درستی کار کنند و قطرات آب را به بیرون هدایت کنند، مقداری آب از سینی می چکد.

می توان گفت یکی از دلایل چکیدن پنل کولر گازی شکسته بودن فریم آن است. پس از خرید کولر گازی بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکل تا حد امکان توسط کارشناسان و تکنسین ها نصب و راه اندازی شود.

تعمیر پنل کولر گازی
تعمیر پنل کولر گازی

۴. عدم وجود گاز در داخل کمپرسور

کمپرسور یکی از اجزای اصلی کولر گازی است که داخل آن با گاز مبرد پر شده است. برندهای برتر این صنعت مانند کولر گازی سبز به اندازه کافی به کمپرسور اهمیت می دهند. کمپرسور وظیفه فشرده سازی گاز و تبدیل آن به مایع را بر عهده دارد. مایع تولید شده از طریق لوله های رابط به پانل داخلی منتقل می شود و بنابراین دمای خنک تولید شده به داخل منتقل می شود.

این چرخه مدام تکرار می شود. هنگامی که مقدار گاز مبرد به کمتر از حد استاندارد می رسد، چرخه چرخش دستگاه را مختل می کند و در نتیجه پره های اواپراتور ذوب می شود. این مشکل به محض روشن شدن با کولر گازی تماس گرفته یا خاموش می شود و علاوه بر آن باعث چکه و آب از پنل کولر می شود. با تعمیر پنل کولر گازی توسط متخصصان مجرب می توانید این مشکل را برطرف کنید.

۵. عدم استفاده از پوشش عایق مناسب

یونیت های کولر داخلی و خارجی توسط لوله های مسی به یکدیگر متصل شده و از طریق آن لوله ها تبادل گرما می کنند. گاز مبرد داخل کمپرسور پس از چگالش مقداری گرما را از دست می دهد و به مایع تبدیل می شود و از طریق این لوله ها به اواپراتور منتقل می شود. مایعی که از لوله ها عبور می کند خنک است و دمای بیرونی کمتری دارد.

بنابراین به دلیل اختلاف دمای داخل و خارج لوله، مقداری آب متراکم شده و روی لوله زیر پانل داخلی جمع می شود. بنابراین می توان گفت که قطرات جمع شده روی لوله ها می تواند باعث چکه شدن پنل کولر آبی شود. توصیه می کنیم از عایق مناسب برای جلوگیری از تعریق و در نهایت چکیدن آب استفاده کنید.

چرا پنل داخلی کولر گازی صدا می دهد؟

طبیعی است که کولر گازی کمی صدا ایجاد کند، اما صداهایی که نمی شناسید می تواند نشان دهنده وجود مشکل باشد. بزرگ‌ترین و شایع‌ترین دلیل ارتعاش و لرزیدن پنل کولر گازی نابالانس بودن بلوور(دمنده) پنل کولر گازی می باشد.

تعمیر پنل کولر گازی
تعمیر پنل کولر گازی

اغلب نوع سر و صدایی که می شنوید سرنخ مهمی برای ماهیت مشکل است:

  • صدای جیرجیر نشان دهنده مشکلات تسمه است و می توان آن را با تنظیم صحیح تسمه یا تعویض آن برطرف کرد.
  • صدای سنگ زنی معمولاً نشان دهنده مشکل در یاتاقان های موتور است. مطمئن شوید که یک تکنسین تعمیر پنل کولر گازی، موتور کولر گازی را در ابتدای هر تابستان روغن کاری می کند.
  • صدای تق تق یا صدای زمزمه تند ممکن است نشان دهنده شل بودن، کثیف بودن یا خم شدن پره های فن یا باله های کویل باشد. سعی کنید تیغه ها را به آرامی در جای خود خم کنید، از جاروبرقی با اتصال برس برای تمیز کردن استفاده کنید و مطمئن شوید که پیچ ها به درستی سفت شده اند.
  • صدای زنگ زدن یا ترکیدن ممکن است به دلیل شل شدن فلپ فلزی در کانال کار باشد.
  • صدای تق تق ممکن است نشان دهد که باید پانل های پوشش را محکم کنید.

مشکلات دیگری که باعث ایجاد سر و صدا در پنل کولر گازی می شوند، شامل موارد زیر است:

  • عدم تعبیه شدن پنل در هنگام نصب در محل مناسب خود یعنی به روی سینی دیواری
  • خراب بودن بوشن که باعث ایجاد صدای ناهنجار می شود.
  • تاب داشتن شفت موتور پروانه داخلی
  • محکم نبستن پیج های قاب پنل در هنگام تعمیرات
  • معیوب بودن موتور بلوور
  • کثیف بودن بلوور که خود باعث می شود بلوور از حالات بالانس خود خارج شود و صدای ناهنجاری بدهد.
  • شکستگی در پایه ها و پره های بلوور
  • تعبیه نامناسب بلوور بعد از سرویس یا تعمیر پنل کولر گازی

تعمیر پنل کولر گازی توسط امداد من

به طور کلی شما هر گاه با یکی از این مشکلات در مورد دستگاه کولر گازی خود روبرو شدید، حتماً با تکنسین های تعمیر پنل کولر گازی تماس حاصل کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن ایراد دستگاه را بررسی کرده و آن را برطرف کنند.

تیم امداد من با سابقه ی سال ها فعالبت در این زمینه ، آماده است که در کمترین زمان و پایین ترین هزینه کار های تعمیراتی منزل تعمیر کولرگازی ، تعمیر کولرگازی جنرال، تعمیر کولرگازی در محل و تعمیر کولرگازی در تهران شما را انجام دهد

امتیاز شما
پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر ساید بای ساید جنرال الکتریک در غرب تهران

3 پاسخ

  1. اگه مردم سرویس سالانه یا حداقل دو سال ی بار کولر رو جدی بگیرند خیلی از این مشکلات جلوگیری میشه اما خب مردم عادت دارند تا خراب نشه دستگاه سراغ اینکارا نرند متاسفانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *