امداد من
جدیدترین مطالب

تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک

تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک

تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک و نکات لازم برای برطرف کردن مشکلات آنرا در سایت امداد من بررسی می کنیم.

تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک

هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی مجیک، عدم شناخت کافی دستگاه و آشنا نبودن با روش های حل مشکلات ماشین ظرفشویی، معمولا باعث می شود سوالات و مشکلاتی پیش آید که باعث سردرگمی افراد شود. در این مقاله تلاش کرده ایم، با توجه به تجربه و تخصصی که در حوزه تعمیر ماشین ظرفشویی بدست آورده ایم، شما را با بخشی از این مشکلات و روش حل آنها آشنا کنیم.

نکته مهم در عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک:

توجه داشته باشید به منظور تعمیر هر دستگاهی اولین مرحله عیب یابی آن دستگاه می باشد و در مرحله دوم اگر دانش کافی برای تعمیر دستگاه را داشته باشیم می توانیم اقدام به تعمیر دستگاه کنیم در غیر این صورت توجه داشته باشید که حتما از افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید تا در وقت و هزینه صرفه جویی شود و جلوی خرابی ها و مشکلات بزرگتر گرفته شود.

مشکلات رایج در عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک:

از دستگاه صدای غیر عادی شنیده می شود:

در بعضی موارد هنگام روشن بودن ماشین ظرفشویی صدای غیرعادی ایجاد می شود که باید آنرا بررسی کنیم. گاهی این صدا به علت نصب نادرست ماشین ظرفشویی ایجاد می شود و گاهی ممکن است این صدا در اثر برخورد بازوهای آب فشان با ظروف ایجاد شود که در صورت امکان آنرا برطرف می کنیم.

تعمیر ظرفشویی مجیک
تعمیر ظرفشویی مجیک

لامپ نشانگر برق ورودی ماشین ظرفشویی خاموش است:

معمولا علت اصلی این مشکل قطع بودن جریان برق ورودی است که بخاطر قطع بودن پریز و یا قطع کلی برق ساختمان می تواند ایجاد شود. پس از بررسی برق ساختمان و اطمینان از قطع نبودن جریان برق، بهتر است سیم های رابط برق را بررسی کنیم، ممکن است آسیب دیده باشد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  دلیل قطع شدن سیم هود آشپزخانه چیست❓هود خود را تعمیر کنید✔️⭐️

در حالیکه لامپ نشانگر برق ورودی روشن است، ماشین ظرفشویی کار نمی کند:

در چنین شرایطی ، با توجه به اینکه قطع بودن جریان آب ورودی باعث می شود ماشین ظرفشویی کار نکند، ابتدا باید آب ورودی دستگاه را بررسی کنید. اگر در جریان آب و فشار آب مشکلی وجود نداشته باشد و شلنگ آب سالم باشد و دچار گرفتگی و تاخوردگی نشده باشد، قفل بودن صفحه کلید را بررسی می کنیم و از سالم بودن کلید استارت مطمئن می شویم.

کف زیاد در ماشین ظرفشویی ایجاد شده است:

یکی دیگر از مشکلات ماشین ظرفشویی مجیک، بممکن است، وجود کف زیاد در دستگاه و نفوذ آن به بیرون ماشین ظرفشویی باشد. علت اصلی این مشکل در استفاده از مواد شوینده نامناسب است. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از مواد شوینده ظرفشویی دستی بجای نوع ماشینی آن استفاده نکنید. ژل های شستشو، بهترین انتخاب برای شستشوی ظروف توسط ماشین ظرفشویی می باشند .

درب ماشین ظرفشویی کامل بسته نشده است:

چنانچه درب ماشین ظرفشویی به طور کامل بسته نشده باشد، شستشو شروع نمیشود و در نتیجه باید علت خرابی ماشین ظرفشویی را بیابیم. ابتدا کنترل برقی دستگاه را بررسی می کنیم اگر مشکلی نباشد، علت اصلی این خطا در خرابی پوشش درب دستگاه می باشد، بنابراین باید پوشش درب دستگاه را تعویض نماییم.

عمل آبگیری ماشین ظرفشویی به درستی انجام نمی شود:

ابتدا شیر آب ورودی را بررسی می کنیم و از باز بودن آن مطمئن می شویم. سپس لوله های آب ورودی ماشین ظرفشویی را از نظر مسدود بودن بررسی می کنیم . در آخر خرابی شناور و سوئیچ شناور را بررسی می کنیم. چنانچه یکی از موارد گفته شده دچار مشکل شده باشد با برطرف کردن آن اقدام به تعمیر ماشین ظرفشویی می کنیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر لباسشویی در تهران ویلا

ظروف بعد از شستشو به طور کامل خشک نمی شود:

برا رفع این مشکل ابتدا باید سالم بودن یا نبودن المنت حرارتی یا ترموستات را بررسی کنیم. گاهی ممکن است تایمر موتور دچار خرابی شده باشد. در این صورت باید از افراد حرفه ای در تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک کمک بگیرید.

تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک
تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک

در زمان شستشو، مواد شوینده توسط ماشین ظرفشویی استفاده نمی شود:

یکی دیگر از مشکلاتی که در تعمیر ماشین ظرفشویی با آن برخورد داریم، استفاده نشدن مواد شوینده توسط دستگاه می باشد. علت اصلی این مشکل در خیس شدن پودر شستشو و ایجاد گرفتگی در محفظه آن می باشد. این محفظه را هر چند وقت یکبار تمیز کنید و گرفتگی ها را برطرف نمایید.

عمل تخلیه آب ماشین ظرفشویی به درستی انجام نمی شود:

به منظور تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک که تخلیه آب در آن بدرستی انجام نمیشود، ابتدا باید تمام گرفتگی ها در شلنگ تخلیه و فیلترها و همچنین لوله فاضلاب را برطرف کنید. اگر بعد از برطرف کردن این موارد باز هم با مشکل روبرو بودید، سالم بودن پمپ تخلیه را بررسی کنید. چنانچه پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی دچار خرابی باشد، نیاز به تعمیر یا تعویض کامل پمپ وجود دارد.

در ماشین ظرفشویی مجیک نشتی آب وجود دارد:

در چنین حالتی ابتدا شلنگ های ورودی و تخلیه را بررسی میکینم که دچار پارگی نشده باشند و در صورت نیاز آن را با شلنگ سالم جایگزین می کنیم. اگر مشکل برطرف نشد، به منظور تعمیر ماشین ظرفشویی باید پمپ تخلیه را بطور کامل بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تعمیر ساید بای ساید شرق تهران

کلیدهای ماشین ظرفشویی کار نمی کند:

علت کار نکردن کلیدهای ماشین ظرفشویی در اکثر مواقع به خرابی مدار برد اصلی دستگاه ارتباط دارد. در این صورت  برای تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک باید از افراد متخصص مشاوره و کمک بگیریم.

 ذرات شیری رنگ روی ظروف باقی می ماند:

اگر پس از شستشوی ظروف و خشک شدن آنها ، ذراتی روی ظروف مشاهده می کنید، معمولا شوینده ای که از آن برای شستشوی ظروف استفاده می کنید را باید تغییر دهید.

ماشین ظرفشویی بوی بدی می دهد:

اگر ظرف ها در ماشین ظرفشویی بوی بد می گیرند، برای رفع این مشکل و تعمیر ماشین ظرفشویی ابتدا فیلتر کف، پمپ تخلیه و شیلنگ خروجی فاضلاب را بررسی نمایید  و در صورت نیاز آن ها را تمیز یا تعویض نمایید. در صورتیکه مشکل حل نشد، محلول یک استکان سرکه و یک قاشق جوش شیرین را در کف ماشین ظرفشویی بریزید و ماشین ظرفشویی را بدون ظرف روشن کنید تا یک دور شروع به کار کند.

تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک
تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک

در این مقاله، عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک شرح داده شد، تا در صورت نیاز، چنانچه فنی هستید، بتوانید به تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک در محل خود بپردازید. اما در غیر این صورت فراموش نکنید که تمامی کارشناسان و تعمیرکارانی که در  امداد من مشغول به فعالیت هستند، از بهترین افراد در این زمینه بوده که هرساله با گذراندن دوره های عملی منظم و آشنایی با محصولات جدید مناسب ترین فرد برای تعمیر ماشین ظرفشویی  و رفع خطاهای ماشین ظرفشویی مجیک شما خواهند بود.

برای  تعمیر ماشین ظرفشویی، تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران، نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش ، تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی به سایت امداد من مراجعه نمایید.

امتیاز شما

6 پاسخ

  1. ما برای ماشین ضرفشویی باهاشون تماس گرفتیم خیلی سریع و حرفه ای کارشون رو انجام دادن دمشون گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *